Primmeling skrev 2013-07-21 16:58:16 följande:
Men jesus... Vad tror du händer om han äter en vanlig tårtbit?!
Det är inte så att jag tror att han kommer dö eller bli diabetiker bara för en liten tårtbit, det är mer att om han får det en gång så kommer folk ta det som ett klartecken att ge honom godis och annat sött. Har redan problem så det räcker med svärmor som försökte ge honom glass när han var 4 månader och som nu försöker ge honom sötsaker så fort hon tror att vi inte ser.
Sen har väl folk lite olika prioriteringar. Vi tycker att det är bra att dra ut på det, (även om vi inser att vi inte kan hålla honom borta från det för evigt) och känner då att det är värt lite extra tid och planering. Andra känner inte så men har kanske något annat som de tycker är jätteviktigt.
Alby skrev 2013-07-21 17:01:16 följande:
Är det inte socker i den mörka chokladen?
Den jag har gjort har varit på kakao, kokosfett och en gnutta agave-sirap, som (sägs det) inte ska vara riktigt lika illa som vanligt vitt socker och/eller andra sötningsmedel. Men det vet man ju aldrig, det verkar ändras hela tiden det där.
Dr Mupp skrev 2013-07-21 16:57:45 följande:
Varför inte bara servera honom frukt, bär och grädde.
Han har fått det förut och jag skulle gärna lyxa till det med något nytt, men annars är det ett bra förslag ;)
Millan83 skrev 2013-07-21 17:03:28 följande:
Jag har samma "problem". Vill helt enkelt skjuta på sockret så länge det går, oavsett vad vissa säger. Socker är bara skit! Har kommit på att jag ska göra pannkakstårta med bananplättar som botten. Fast i pannkaksstorlek! En banan, ett ägg och 0,5 dl mjöl * ett gäng. Sedan varva med grädde och färska bär!
Skönt att man inte är ensam! Tycker folk verkar vilja proppa honom full med godsaker hela tiden.
Låter gott! Kanske får ta och testa det...