• Curlie

egenmäktighet pga adressändring?

Om du har förfalskat hans underskrift så ligger du nog illa till. Men har du ensam vårdnad så får du adressändra hur du vill.

• Curlie
    Nyfiken gul skrev 2013-07-21 17:22:08 följande:
    Man behöver inte två vårdnadshavares namnteckning

Den som vill adressändra barnet gör det  på en egen blankett:  Den förälder som barnet inte bor hos får en egen blankett utskickad av skatteverket med förfrågan om adressändring på barnet.

skriver man inte under startar skatteverket en utredning där varje förälder får skriva hur mycket barnet bor hos respektive förälder.  Där barnet har sin huvdsakliga dygnsvila blir också barnet skrivet hos.  Om barnet har växelvis boende så brukar i regel barnet bli skrivet hos den förälder som bor närmast skola/barnomsorg. 

det man ska vara noga med i såna här fall är att det kan ställa till det om man har underhåll via f-kassa. Under tiden utredning pågår är föräldern med underhållsbidrag inte berättigad bidraget förrän barnet har adressändrats.    Många blir återbetalningsskyldiga  

Jag och mitt ex ändrade nyligen dotterns folkbokföringsadress och på den blanketten som jag fick var bådas underskrift obligatorisk. Vi har gemensam vårdnad.
  • Curlie
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-07-21 20:53:22 följande:
    Glömde trycka på anonymknappen?

"Haha, dom gör bort sig!"

Är det inte bättre att försöka hjälpa dem att komma överens?
Svar på tråden egenmäktighet pga adressändring?