Inlägg från: Anonym (lycka till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lycka till)

Hur farligt är det?

Anonym (Misslyckad) skrev 2013-09-12 17:15:48 följande:
    Jodå det rullar på. Har inte fött än, gått en vecka snart över tiden.
    Hade en tillfällig svacka då och inte varken druckit eller rökt cannabis sen dess. Inte slutat röka cigg dock. Men alla värden har sett bra ut och hjärtslag och allt annat med bebisen ser också bra ut. Nu väntar jag bara på att allt ska sätta igång så jag kan fortsätta min medicinering så inte varje dag ska va en kamp längre igen.
    Du skulle vara på rätt sida av skadorna om du ersatte cigg med cannabis men det är lite vatten under bron nu.

• Anonym (lycka till)
    Anonym (Blivande far) skrev 2013-10-22 23:36:39 följande:
    Det är uppenbart att du inte älskar ditt barn. Fy fan, man mår ju illa! Jag hoppas innerligt att de tar barnet ifrån dig samma dag som det föds och placerar det hos någon som älskar det! Inget barn ska behöva ha en mamma som du!
    Mår du bättre nu när du har hoppat på en främling och dess barn på nätet?
    Om vi säger så här, hon anstränger sig, små patetiska as som kränger ur sig verbala spyor mot andra är så pass dåliga förebilder att dessa borde åläggas barnförbud, vi behöver inte fuckups fostra fram fler mobbare.

Anonym (??!!) skrev 2013-10-23 00:51:36 följande:
    Håller hundra procent med, när du väntar barn så handlar det inte om dig längre utan om barnet i din mage. Kan du inte avstå från röka, både cigg och braj, då ska du inte ha barn!

Beroende, är klassad som en sjukdom, inte alla klarar av att vinna över den.
    Speciellt inte när det kommer till den mest beroendeframkallande drogen vi har, ts skulle ha lättare att lägga heroin på hyllan.
    Enligt forskningen så skadar nikotin både användaren och dess foster medan cannabis kan tvärt om ha till och med gynnsam effekt.
    Så att klumpa ihop olika substanser med helt skilda egenskaper ger dig inte några poäng, tvärt om du skryter med direkt okunskap vilket är inte så smickrande.

• Anonym (lycka till)
    Anonym (??!!) skrev 2013-10-24 01:37:07 följande:
    Jag är tidigare rökare, rökte i tolv år och jag missbrukade tjack i 7 år. Brukade röka braj för att kunna landa efter  flerdagars race så snacka inte med mig om okunskap.
    Jag har nu varit ren i två år och är förälder, man tar sig i kragen och slutar. Så jävla lätt är det när det inte längre bara handlar om dig utan om ditt barn... Kan du inte visa den viljan eller förmågan att sluta så är du inte redo att vara förälder!
    Simple as that! 
    Så du har i flera år brukat substanser du inte vet ett skit om, herre gud alltså.
    Brukar man inte ta reda på vad man stoppar i sig innan faktum?

• Anonym (lycka till)
    Baam skrev 2013-10-24 18:39:21 följande:
    Vart är studien som bevisar de kan ha gynnsam effekt? Vill gärna se varför de är bra att morsan röker på under graviditet. Sen när man röker braj brukar man oftast mecka ihop de med tobak.
    Länken står i tråden, vad som är bra kan sedan diskuteras, faktum kvarstår att hade hon skippat tobaken så hade cannabis varit en ickefråga när det kommer till skadlighet på foster.
  • Anonym (lycka till)
    Baam skrev 2013-10-24 19:57:41 följande:
    Jag har inte läst en sån studie men säger du att de är så så är de väl så. Dock tänker jag bara eftersom man själv blir bäng, borde inte bebisen bli bäng? Hemskt om bebisen ska vara bäng därinne.. oavsett om de är skadligt eller inte liksom
    Bebysen metaboliserar icke cannabis därmed blir den inte påverkad, vad det nu skulle ha med saken att göra med tanke på vad bröstmjölken består av.

Anonym (lm) skrev 2013-10-24 19:58:50 följande:
    Du lutar dig alltså mot en 22 år gammal  studie som gjorts i det inte så lite korrupta Jamaica... Förmodligen väldigt mycket mera korrupt för 22 år sedan än nu. Än är tydligen inte den sista idioten född. 

Är själv för att cannabis ska få användas fritt bland vuxna personer, precis som alkohol. Men det är bevisat att cannabis är utvecklingshämmande för tonåringar och neråt i åldern. Hur tror du då att det påverkar ett foster. Cannabis är fettlösligt, och människans (fostrets) hjärna består till stor del av fett. Finns kanske en liten chans att det faktiskt inte påverkar, men vem är dum nog att ta den risken.

Beroende är ingen sjukdom, det är ett påhitt av viljesvaga "hejkomochhjälpmig" människor som använder det som ursäkt för deras misslyckande.

Jag lutar mig mot en av dom få om inte den enda studien där man undersöker cannabisrökande kvinnor endast och inte som i västvärlden jointsrökande kvinnor som intar rikligt med tobak till.

Nej, den sista dåren är inte född, den saken är klar.

Nej, vad som är bevisat är att missbruk i yngre tonåren hämnar utvecklingen,  varken mer eller mindre.
    Skulle cannabis hämna utvecklingen skulle ingen av ammande barn komma ut ur neandertalstadiet (kraftigt överdrivet men ändå :))

Okey, dumma mig som tog vården på allvar.

• Anonym (lycka till)
    Marlean skrev 2013-10-24 20:53:35 följande:

Rökning av cannabis och schizofreni har tydliga kopplingar. Dock inte råmjölk och schizofreni, så blanda inte äpplen och elefanter.
    Nej, den BÖR ha koppling men man har inte hittat den efter decennier av sökning.

Råmjölken och schitzo har däremot tydlig kompling, föds man så har man omkring en procent att drabbas ...

Anonym (lm) skrev 2013-10-24 20:56:33 följande:
    Kan du utveckla det fetstilta. Ja det hämmar utvecklingen i yngre tonåren. Det pga. av att en icke färdigutvecklad hjärna som påverkas av cannabis reagerar negativt. Varför skulle inte samma sak gälla ett foster vars hjärna är ännu mindre utvecklad och känslig.

Det där med neandertalstadiet förstår jag inte alls. En människa är i inget skede av livet i något neandertalstadie. Neandertalare är en benämning på en föregångare till dagens människosläkte homo sapiens.

Jag antar att du på något vis drar paralleller till att det finns en liten mängd cannabinoider i modersmjölken, men det kan ju inte på något vis jämföras med att inta cannabis i russyfte. 
    Nej, det som hämnar utvecklingen är när unga dedicerar sig själva en syssla och resten av livet, nya erfarenheter och upplevelser uteblir.
    Spelar ingen roll om det är cannabis, dataspel eller nått annat som tar upp nära på 100 % av ens focus.

Jag låter dig tänka en stund på min överdrivna exempel.

Man kan däremot konstatera att det är ingen liten mängd i och med barnen blir extremt påverkade, en vuxen skulle behöva ta betydande mängder för att somna minuter efter intag.
  • Anonym (lycka till)
    Marlean skrev 2013-10-25 16:18:59 följande:

Nej det finns koppling. Du får nog läsa på lite. Upp till 8 % av befolkningens schizofreni tros ha utlösts av cannabis. Det är en rätt stor siffra.
    Varför tog du inte och läste sista inlägget i tråden innan du uttalar dig?

Jag kommenterar inte ens, snegla upp.

Svar på tråden Hur farligt är det?