• Marlean

Hur farligt är det?

TS Du måste vara ärlig till MVC och din barnmorska om ditt missbruk då barnet får i sig det du får i dig.

• Marlean
    frappa skrev 2013-10-24 20:13:01 följande:
    Bäbisen blir bäng när den sen föds och får råmjölken av mamman.
    Som är MYCKET rik på anandamid, som är ett kroppseget cannabis.
    Teorin är att bäbisen får detta, är för att få bäbisen ska sova och glömma av den traumatiska händelsen som att födas sägs vara.
    Bägge mina har stört somnat en stund efter de har fått råmjölken från mamman, så känns inte alls ologiskt.

Sen ska det inte uppkomma nått misstag här, jag är definitivt för ett nyktert, tobaks och sockerfri(obs ej kolhydrat fri) tid i magen.
    Men samtidigt får man väga risk för bäbis mot rena moraliska åsikter.
    Står man med pest eller kolera/cannabis eller tobak, och man bara får välja bort en.
    Så för barnets bästa ska man definitivt ta tobaken först.

Rökning av cannabis och schizofreni har tydliga kopplingar. Dock inte råmjölk och schizofreni, så blanda inte äpplen och elefanter.
  • Marlean
    Anonym (lycka till) skrev 2013-10-24 21:39:26 följande:
    Nej, den BÖR ha koppling men man har inte hittat den efter decennier av sökning.

Råmjölken och schitzo har däremot tydlig kompling, föds man så har man omkring en procent att drabbas ...

Nej, det som hämnar utvecklingen är när unga dedicerar sig själva en syssla och resten av livet, nya erfarenheter och upplevelser uteblir.
    Spelar ingen roll om det är cannabis, dataspel eller nått annat som tar upp nära på 100 % av ens focus.

Jag låter dig tänka en stund på min överdrivna exempel.

Man kan däremot konstatera att det är ingen liten mängd i och med barnen blir extremt påverkade, en vuxen skulle behöva ta betydande mängder för att somna minuter efter intag.

Nej det finns koppling. Du får nog läsa på lite. Upp till 8 % av befolkningens schizofreni tros ha utlösts av cannabis. Det är en rätt stor siffra.
  • Marlean
    frappa skrev 2013-10-25 18:10:55 följande:
    Då är det 92% av schizofrenin som utlöst av annat.
    Mitt tips här är alkohol, stress och traumatisk händelse.
    Verkar som cannabis utgör en extremt låg utlösare av schizofreni.

Många schizofreni fall, börjar med cannabis ett bra tag innan de får själva diagnosen.
    Just för de känner att det är nått fel, och försöker med alkohol, cannabis och andra droger.
    För lindra dessa besvär.
    Detta är välkänt inom psykvården.

Sen skadar det inte att du tar del av statistiken i frågan, så kommer du inse att cannabis ökar inte schizofreni fallen.
    Enda korrelationen är schizofreni--->cannabis och inte cannabis--->schizofreni-

Du bör nog läsa engelska Wikisidan snarare än Svenska eller varför inte läsa mer riktiga studier som gjorts, eller kanske psykiatriböcker?
  • Marlean

P.S. Dina länkar visar vad man visste 2003 och 2005. 2011 *som länken från Harvard är från* har man lite mer kunskap som du ser.

• Marlean
    frappa skrev 2013-10-26 10:36:49 följande:
    Visst är det lite konstigt att statistik på antal nya fall inte accepteras, som har varit samma per capita även i en konsumtionsökning.
    Hade deras tro om att cannabis skapar schizofreni, så hade man sett ett tydlig påverkan i statistiken.
    Detta har man fallerat med, visst är det lustigt att de forskar men helt enkelt skiter i vad statistiken säger.
    Det måste vara en stor varningsklocka i ens forskning om det finns statistik som påvisar ett helt annan verklighet.

undrar vilken tes dom utgår ifrån?
    Är den tesen att de med diagnosen schizofreni är överrepresenterade som cannabis rökare.
    Eller är det som med lungcancer att man har ett fakta som cannabis rök innehåller 50ggr mer cancerogena ämnen än cigg.
    Så måste man få lungcancer.
    Det har ju visat sig att de som röker cannabis är lite mindre benägna att få lungcancer än de som inte rökar nått alls.

Du måste ta i beräkningen vilken budget psykiatrin har att utgå från. Har de inga som kan ställa diagnoserna så ligger de självklart kvar på samma nivå. Och ni verkar ha dålig förståelse för longitudinella studier.
  • Marlean

Men tycker vi spårat ur från ämnet för långt nu. TS har blandmissbruk och behöver hjälp vilket jag hoppas hon söker. Hur går det TS?

• Marlean
    frappa skrev 2013-10-26 10:50:13 följande:
    Om du läser TS inlägg, så hade du redan haft svaret.
    Hon valde det mest hälsovådliga för barnet = cigg.

Om du har någon förståelse för missbruk vet du att det är ett dagligt gissel och inget man blir av med i en handvändning.
Svar på tråden Hur farligt är det?