• Stårschan

Elektrisk luskam - någon som testat?

Alltså nu är jag dödligt less på dessa löss. Det verkar höra sommaren till att hela jäkla familjen ska drabbas. Saknar verkligen min egen uppväxt på 80-talet då de enda löss som fanns var de som Madicken drabbades av.

Det börjar bli dyrt med lusmedel också. Finns det någon vänlig själ här på FL som har testat någon av de elektriska luskammar som finns på marknaden? Funkar den bra eller är den bara skräp?

• Svar på tråden Elektrisk luskam - någon som testat?
  • viseversa

Vad konstigt egentligen. Mina ungar har aldrig haft löss(peppar,peppar) Trots att det suttit lappar uppe på förskolan om att det går löss. Den äldsta är 6 år den yngsta 4 månader. Jag hade löss två gånger som barn. Vissa har löss flera gånger per år istället. Vad beror det på?

• viseversa

Har btw läst på en blogg att denna elektriska luskam är väldigt bra. Dock var den slutsåld överallt i våras.

• Stårschan
    viseversa skrev 2013-07-22 10:22:28 följande:
    Vad konstigt egentligen. Mina ungar har aldrig haft löss(peppar,peppar) Trots att det suttit lappar uppe på förskolan om att det går löss. Den äldsta är 6 år den yngsta 4 månader. Jag hade löss två gånger som barn. Vissa har löss flera gånger per år istället. Vad beror det på?

Vi hade heller aldrig sett en lus innan äldsta dottern började i skolan. Sen dess har det varit minst en gång per år, och ofta mitt i sommaren av någon outgrundlig anledning.

Ärligt talat så tror jag att det går runt runt i klasserna bland annat på grund av att en del förmodligen helt enkelt inte har råd med lusmedel, och inte tror att det hjälper att bara kamma.
  • viseversa
    Stårschan skrev 2013-07-22 10:29:50 följande:

Vi hade heller aldrig sett en lus innan äldsta dottern började i skolan. Sen dess har det varit minst en gång per år, och ofta mitt i sommaren av någon outgrundlig anledning.

Ärligt talat så tror jag att det går runt runt i klasserna bland annat på grund av att en del förmodligen helt enkelt inte har råd med lusmedel, och inte tror att det hjälper att bara kamma.
    Oj fy. Min 6 åring ska börja i "skolan" nu i höst. Hoppas vi slipper löss.
Svar på tråden Elektrisk luskam - någon som testat?