• Fru Signe

    Ni som använt ägglossningstest!

    Ni som blivit gravida och använt ägglossningstest, vilken dag hade ni sex? Samma dag som testet visade positivt, eller senare?

  • Svar på tråden Ni som använt ägglossningstest!
  • Evelina021

    Jag körde med ÄL test helt i onödan egentligen, dom gav aldrig fullt utslag :) jag och min kille körde 3ggr per dag i 3 veckors tid, så pang bom så va jag gravid :P

  • Babymama

    Fru Signe: testen ska ju visa på stegringen av hormoner som sker precis innan ägglossningen, och eftersom simmarna överlever i kroppen i några dygn i bästa fall så är nog det bästa för att optimera chanserna att ha sex när man misstänker att ägglossningen närmar sig. Så gärna dagen innan och den dag som stickan visar på ägglossning. Som jag har förstått det så är det för sent redan dagen efter ägglossning. När jag blev gravid hade vi sex två dagar innan ÄL-stickan visade positivt, och sen samma dag. Good luck :)

  • Babymama
    Evelina021 skrev 2013-07-22 23:26:00 följande:
    Jag körde med ÄL test helt i onödan egentligen, dom gav aldrig fullt utslag :) jag och min kille körde 3ggr per dag i 3 veckors tid, så pang bom så va jag gravid :P

    Haha, bra jobbat :) Vi testade att köra varje dag en månad, men det bidde inget! Och sen var vi alldeles för trötta för att fortsätta i samma stil ;)
  • straw2008

    Vi har kört med stickor alla 3 gångerna. Har haft sex de två dagar det visat utslag o fått en son o en dotter, vad som är i magen vet jag inte än.


    I kinamockaskogen.....
  • Drömsandra

    Två dagar innan, 2 ggr första dagen och sedan 1 gång/dag i två dagar till! Tror att det är bra att ha lite koll och försöka köra på några dagar innan förväntad ÄL.

  • Anna 462

    Tror jag hade ÄL den 11:e, hade samlag den 8:e & 10:e. Blev gravid. Hade aldrig fullt utslag på ÄL-testen, det var svaga streck när jag hade ÄL, men blankt före och efter ÄL. Var osäker på om jag hade ÄL i och med att strecket inte var lika starkt som kontrollstrecket, men tydligen så hade jag det! Tur att jag inte gick och väntade på ett lika starkt streck på ÄL-testet, för då hade jag missat ÄL. Körde på stickor från testlagret.

  • Geléhallon89

    mitt test visade positivt dag 16, dag 15 och 17 hade vi sex. 10dagar senare fick jag positivt gravtest.  så är nyplussad ^^


    Vincent 080622 <3
  • Surre

    Hej. Ni som har erfarenhet av ägglossningsest. Vad ska man anväda sig av? Sticka? Kassett eller stav? Vad är det för skillnad?

Svar på tråden Ni som använt ägglossningstest!