• Fru Signe

Ni som använt ägglossningstest!

Ni som blivit gravida och använt ägglossningstest, vilken dag hade ni sex? Samma dag som testet visade positivt, eller senare?

• Svar på tråden Ni som använt ägglossningstest!
  • Drömsandra

Jag tycker clearblues glada gubbe var bäst, slipper man fundera! Det blir ju dock ganska dyrt om man inte har någorlunda koll på sin ÄL

• Enenina

Har nu tagit mitt första ägglossningtest. Det blev 2 ränder. så då är det positivt alltså? vet inte hur jag lägger upp bild här, för jag är ny på det.

• Maroschka
    Enenina skrev 2013-10-28 20:24:02 följande:

Har nu tagit mitt första ägglossningtest. Det blev 2 ränder. så då är det positivt alltså? vet inte hur jag lägger upp bild här, för jag är ny på det.

Bara om ränderna är lika starka
  • Enenina

Försökte lägga till bild nu men står bildfel. Men idag är båda ränderna lika starka tycker jag det ser ut som :) Så hoppas verkligen att det är ägglossning nu. Tror att jag hade mensen sist i Juli tror jag.  

• Lady198608

I bruksanvisningen av mina äl-stickor står det att om man inte blivit gravid efter fyra månader ska man kontakta sin gynekolog. Har någon av er gjort det?

• Enenina
    Lady198608 skrev 2013-10-29 16:52:58 följande:
    I bruksanvisningen av mina äl-stickor står det att om man inte blivit gravid efter fyra månader ska man kontakta sin gynekolog. Har någon av er gjort det?
    Nepp, har inte använt mina äl stickor så länge än, Ska till gyn nästa vecka så då kan jag fråga henne då hur länge man ska använda äl-stickorna. 
  • Lady198608

Vill du uppdatera mig här efteråt? :)

Enenina skrev 2013-10-29 17:01:38 följande:
    Nepp, har inte använt mina äl stickor så länge än, Ska till gyn nästa vecka så då kan jag fråga henne då hur länge man ska använda äl-stickorna. 

• Enenina
    Lady198608 skrev 2013-10-29 17:04:30 följande:
    Vill du uppdatera mig här efteråt? Ja det kan jag göra. På måndag ska jag dit
  • Enenina

Du kan väl påminna mig nästa vecka:)  Ska försöka komma ihåg. Något mer som jag ska fråga?

• Lady198608

Nja, tror det var detta jag undrade över mest. Tycker att det är konstigt att det tar upp till ett år att bli gravid, men att man ska höra av sig till gynekolog efter fyra månader med testen?

Enenina skrev 2013-10-29 17:55:18 följande:
    Du kan väl påminna mig nästa vecka:)  Ska försöka komma ihåg. Något mer som jag ska fråga?

• Xaxxa

TS jag hade ÄL 28 okt och hade sex 25-29 okt förutom den 26 okt

• Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-11-03 00:03:42 följande:
    TS jag hade ÄL 28 okt och hade sex 25-29 okt förutom den 26 okt
    är du gravid xaxxa?
    Vincent 080622 <3
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-11-03 09:45:37 följande:
    är du gravid xaxxa?
    Vincent 080622 <3

Vet inte en hoppas verkligen jag är det. Vill det så tokmycket. Har lik temp kurva nu som jag hade då jag var gravid senast men fick mf.
  • Dakine

har altid använd CB tester. Visar svart på vitt! 

Hade ÄL 29/10
    Hade sex 23-24/10, 27-30/10 och 2/11.
    Ingen mens, och inget plus.

Min son blev till på ÄL dagen, hade bara sex 1 gång på två månader vilket var på den dagen.
    :P 

• Geléhallon89
    Dakine skrev 2013-11-18 10:09:18 följande:
    har altid använd CB tester. Visar svart på vitt! 

Hade ÄL 29/10
    Hade sex 23-24/10, 27-30/10 och 2/11.
    Ingen mens, och inget plus.

Min son blev till på ÄL dagen, hade bara sex 1 gång på två månader vilket var på den dagen.
    :P 
    fast det kan ju ta upp till två dygn innan den fäster så ;)
    Vincent 080622 <3
  • Sahih

Jag började testa mig med Clearblues ÄL-test.

Jag fick glad gubbe direkt, och hade sex dagen innan äl, under äl...

Glömde ha sex efter ÄL men det tog sig ändå.. :)

• Sahih

Jag gjorde clearblues dubbelindokator. Började testa mig så fort min mens tog slut, och fick aldrig ngn blinkande gubbe utan jag fick ett fast ansikte direkt (vilket betyder ägglossning).

Hade sex då och 3 dagar i rak, blev gravid. är idag i vecka 19

Svar på tråden Ni som använt ägglossningstest!