Ni som använt ägglossningstest!
Ni som blivit gravida och använt ägglossningstest, vilken dag hade ni sex? Samma dag som testet visade positivt, eller senare?
Ni som blivit gravida och använt ägglossningstest, vilken dag hade ni sex? Samma dag som testet visade positivt, eller senare?
Jag tycker clearblues glada gubbe var bäst, slipper man fundera! Det blir ju dock ganska dyrt om man inte har någorlunda koll på sin ÄL
Har nu tagit mitt första ägglossningtest. Det blev 2 ränder. så då är det positivt alltså? vet inte hur jag lägger upp bild här, för jag är ny på det.
Har nu tagit mitt första ägglossningtest. Det blev 2 ränder. så då är det positivt alltså? vet inte hur jag lägger upp bild här, för jag är ny på det.
Försökte lägga till bild nu men står bildfel. Men idag är båda ränderna lika starka tycker jag det ser ut som :) Så hoppas verkligen att det är ägglossning nu. Tror att jag hade mensen sist i Juli tror jag.
I bruksanvisningen av mina äl-stickor står det att om man inte blivit gravid efter fyra månader ska man kontakta sin gynekolog. Har någon av er gjort det?
Vill du uppdatera mig här efteråt? :)
Du kan väl påminna mig nästa vecka:) Ska försöka komma ihåg. Något mer som jag ska fråga?
Nja, tror det var detta jag undrade över mest. Tycker att det är konstigt att det tar upp till ett år att bli gravid, men att man ska höra av sig till gynekolog efter fyra månader med testen?
TS jag hade ÄL 28 okt och hade sex 25-29 okt förutom den 26 okt
har altid använd CB tester. Visar svart på vitt!
Hade ÄL 29/10
Hade sex 23-24/10, 27-30/10 och 2/11.
Ingen mens, och inget plus.
Min son blev till på ÄL dagen, hade bara sex 1 gång på två månader vilket var på den dagen.
:P
Jag började testa mig med Clearblues ÄL-test.
Jag fick glad gubbe direkt, och hade sex dagen innan äl, under äl...
Glömde ha sex efter ÄL men det tog sig ändå.. :)
Jag gjorde clearblues dubbelindokator. Började testa mig så fort min mens tog slut, och fick aldrig ngn blinkande gubbe utan jag fick ett fast ansikte direkt (vilket betyder ägglossning).
Hade sex då och 3 dagar i rak, blev gravid. är idag i vecka 19