• Anonym (Våtservett?)

Ni som använder "färdiga våtservetter" till era bebisar...

Märker ni av någon irritation/rodnad/uttorkning i baken/underlivet? Då menar jag typ Natusan eller liknande... 

Jag undrar utifrån att det på senare tid framgått i vissa trådar att dessa skulle vara hälsovådliga av olika anledningar.

• Svar på tråden Ni som använder "färdiga våtservetter" till era bebisar...
  • Stårschan

Jag använde uteslutande sådana våtservetter när mina barn var små (ca 10 år sedan), och märkte aldrig av någon rodnad eller irritation.

• Anonym (går bra)

Jag använder Libero våtservetter. Har gjort det i ca 10 månader, sedan barnet var ca 3 månader (innan bara vatten på tvättlapp). Har aldrig märkt av någon irritation överhuvudtaget. Fungerar alldeles utmärkt för oss.

• Queenie70

Tvärtom så var det den enda saken som INTE orsakade problem. Efter att ha testat allt med en unge som helt torkade ut, fick stora blödande sår och hade det jätte jobbigt så hittade jag räddningen i natusans extra protection. Tvättade honom från topp till tå med dessa. Dyrt men absolut det som räddade ungen från stort lidande.

• Anonym (d)

JA.

Vi har tvättservetter typ änglamark när vi är på resa, och märker tydligt an försämring efter några dagars användande.
    Hemma använder vi tyglappar och mandelolja.

• Anonym (Våtservett?)

Tack Hjärta
    Men vadan denna hysteri då? Min vän använder tvättlapp och typ matolja till sin son, för att hon hört om detta..

• Anonym (d)
    Anonym (Våtservett?) skrev 2013-07-22 11:02:26 följande:
    Tack Hjärta
    Men vadan denna hysteri då? Min vän använder tvättlapp och typ matolja till sin son, för att hon hört om detta..
    Våtservietter är avsedda för tillfälligt användande. Prova själv att bara torka dig med sådana ett par veckor och se hur ditt underliv mår.
  • Anonym (Våtservett?)
    Anonym (d) skrev 2013-07-22 11:04:26 följande:
    Våtservietter är avsedda för tillfälligt användande. Prova själv att bara torka dig med sådana ett par veckor och se hur ditt underliv mår.
    Ja det är det jag tänker, jag skulle aldrig tvätta mig själv med sådana, men däremot använder jag tvål...
  • Anonym (d)
    Anonym (Våtservett?) skrev 2013-07-22 11:05:20 följande:
    Ja det är det jag tänker, jag skulle aldrig tvätta mig själv med sådana, men däremot använder jag tvål...
    Använder du tvål efter varje toabesök?
  • Queenie70
    Anonym (Våtservett?) skrev 2013-07-22 11:02:26 följande:
    Tack 

Ja om det funkar för henne så är det ju bra. Bättre för miljön lär det ju vara i alla fall.

Nu väntar jag På att nån i tråden ska komma in och påstå att våtsevetter är så starka och kemikaliska att man kan göra rent en ingrodd ugn med dem. De brukar alltid dyka upp :)
Svar på tråden Ni som använder "färdiga våtservetter" till era bebisar...