• Anonym (Huvud)

Jätteont i huvud stel nacke och "tungt huvud"?

Nu vet jag att detta inte är någon sida man kan bli diagnostiserad på.

Men undrar ändå, har haft huvudvärk av och till sen jag vaknade idag. Nu gör det mycket ont och helt plötsligt kändes nacken helt otroligt stel och orörlig...

Huvudet känns "tungt" också om ni förstår hur jag menar? Som att det är jobbigt att hålla upp?

Har aldrig haft migrän men visst är det så migrän kan yttra sig?

• Svar på tråden Jätteont i huvud stel nacke och "tungt huvud"?
  • jinny

Plötslig och svår huvudvärk i kombination med stel nacke bör undersökas i syfte att utesluta (eller bekräfta) hjärnhinneinflammation. Ta kontakt med vårdgivare.

• Queenie70

Låter som när jag hade hjärnhinneinflammation, men det troligaste är nog nåt mindre allvarligt.

• Anonym (Huvud)
    jinny skrev 2013-07-22 12:54:36 följande:
    Plötslig och svår huvudvärk i kombination med stel nacke bör undersökas i syfte att utesluta (eller bekräfta) hjärnhinneinflammation. Ta kontakt med vårdgivare.
    Oj.. hoppas inte. Mår illa också. Därför jag tänkte migrän.

Ska ringa o rådfråga! Tack. 
  • Anonym (ont)

Är det inte så att man måste ha feber för att ha just hjärnhinneinflammation.
    Jag har exakt samma känsla som du, tungt huvud, tilltagande huvudvärk sen en vecka tillbaka, trött men jag har inte feber alls.

• Emy85

Vätskebrist,näringsbrist, kanske järnbrist kolla värdena på vc så vet du vad det kan vara

• Anonym (samba)

sök hjälp ganska omgående låter som någon inflammation, kolla upp borrelia och TBE eller annan virusinfektion på sjukhus eller vårdcentral

• Anonym (Huvud)
    Emy85 skrev 2013-07-22 14:40:44 följande:
    Vätskebrist,näringsbrist, kanske järnbrist kolla värdena på vc så vet du vad det kan vara
    Anonym (samba) skrev 2013-07-22 16:52:54 följande:
    sök hjälp ganska omgående låter som någon inflammation, kolla upp borrelia och TBE eller annan virusinfektion på sjukhus eller vårdcentral
    Pratat med 1177. De frågade om jag ätit o druckit... det hade jag inte gjort som jag skulle. Så vätskade upp mig under dagen och åt bra resterande. De frågade om feber också, hade ingen temp så kunde inte svara.

Nu när jag kollade tempen då huvudvärken är lika jävlig ännu så visade den 39,5. Har 36,3 i normaltemp :S

Känner liksom inte igen huvudvärken men 1177 verkade inte tycka det var nogon fara... 
  • Emy85

Tycker ändå du ska gå till vc och kolla värden så det är bra sen utgå från det

• Anonym (Huvud)
    Emy85 skrev 2013-07-22 21:33:14 följande:
    Tycker ändå du ska gå till vc och kolla värden så det är bra sen utgå från det
    Ok.... Var där rätt nyligen. Allt bra..

Men har väl nåt skit i kroppen då eftersom jag har sån feber.. Reder sig nog! 
Svar på tråden Jätteont i huvud stel nacke och "tungt huvud"?