• Loha

Första barnet bf mars 2014, Uppsala

Hej,

Kul att det finns några nya blivande mammor i trakten. Väntar första barnet 24e mars och känner inte heller någon som väntar barn i närheten. Bor på landet strax utanför Knivsta.  Ingen av er som har Knivstakoppling då?
    Ska ni gå på förberedelsekurser inför förlossningen och så? Egentligen skulle jag vilja föda naturligt men hmm.. man vet ju inte om man kan stå emot att få smärtlindring om man har riktigt ont =)

Mvh Hanna

• Loha

Ah, jag har precis anmält mig och sambon på profylaxkurs på vår MVC. Bestämde mig efter att ha googlat lite på de värkstimulerande dropp (syntocinon och oxytocin) som ofta används efter man har åkt in för tidigt eller fått en EDA så att värkarna avstannat. Verkar som om vissa sjukhus fortfarande ger värkstimulerande dropp på upp till 40-50% av förstföderskorna trots alla varningar och rapporter som visar ökande komplikationer för barnet (syrebrist, CPskada, död). Känns som om det kan vara värt att satsa på lite profylaxkurser och avslappning om det kan göra att man åker in senare och slipper riskera dropp... Och kanske kan klara sig utan EDAn...

Hur mår ni förresten? Har ni haft en bra graviditet so far?

Mvh Hanna

• Loha

Hej Camilla och resten,

Jag 28 och mina vänner är inte i bilda-familjfasen heller så jag skulle gärna träffa lite blivande Uppsalamammor jag med! Skulle föreslå lunch om det funkar någon dag?

Mvh Hanna

• Loha

Tja, jag jobbar på stan och brukar kunna ta bra lunchrast vid 12 flesta dagarna då jag arbetar 50% (haft förvärkar och sammandragningar sedan v 24 av och till). Om det skulle funka med lunch någon arbetsdag på stan så är det optimalt för mig, på kvällarna/ eftermiddagarna är jag pensionärstrött haha. Alternativt kan helgfika/lunch funka
    ( ex sön den 26 är jag fri), men kom gärna med tidsförslag så planerar vi! Trevligt initiativ att ses tycker jag =). Bäst att passa på innan man blir allt för otymplig!

Mvh Hanna

• Loha

Hej, jättekul Cecilia! Jag skickar mitt nummer så kan vi planera om du fortfarande kan.
    Har haft lite tekniska problem med mobil och bredband och inte velat logga in från jobbet, därav det sena svaret.
    Annars kan vi ju satsa på lunch i veckan om någon dag passar framöver.

Mvh Hanna

Svar på tråden Första barnet bf mars 2014, Uppsala