• Anonym (när?)

När flyttade ni ihop? barn sedan tidigare

Hur länge hade ni träffats innan ni flyttade ihop? Hade båda parterna barn sedan innan? Hur gamla var barnen och hur tog dom det?  Berätta gärna er historia. 
    Det här kanske inte hamnade under riktigt rätt rubrik men visste inte riktigt vart den hör hemma.

• Svar på tråden När flyttade ni ihop? barn sedan tidigare
  • viseversa

Eftersom jag blev gravid efter bara en månads förhållande så flyttade vi ihop rätt snart. Fick en lägenhet ganska snabbt i Sthlm och flyttad ihop när jag var ca 6mån gravid.

• Anonym (när?)
    viseversa skrev 2013-07-23 07:26:51 följande:
    Eftersom jag blev gravid efter bara en månads förhållande så flyttade vi ihop rätt snart. Fick en lägenhet ganska snabbt i Sthlm och flyttad ihop när jag var ca 6mån gravid.
    Hur gamla var barnen sedan tidigare förhållande? 
  • viseversa

Aha det gällde bara om man har barn sen tidigare? Nej det hade vi inte någon av oss.

• Anonym (när?)
    viseversa skrev 2013-07-23 07:29:18 följande:
    Aha det gällde bara om man har barn sen tidigare? Nej det hade vi inte någon av oss.
    Japp! Har nämligen ett barn på 1½år och ett nytt förhållande på 4månader.. det förra tog slut under graviditeten. Så jag var mest intresserad hur tidigt/sent i ett förhållande man kan flytta ihop för att inte göra det för fort.. Finns ju inte några planer på att göra det än. 
  • Anonym (....)

Tror vi bara varit ihop i 8-9 månader.
    Blev först gravid efter bara 1 månad tillsammans men valde abort trots att han egentligen ville behålla. Sen råka jag bli gravid 7 månader efter det. Trots att jag gick på p-piller, och hade stenkoll på de(speciellt andra gången).
    Hans son sen innan var då 5,5, och som tur var hade han i flera månader tjatat om att han ville jag skulle flytta dit och även frågat om ett syskon.
    Så hos oss har allt jättebra trots att mycket har hänt på kort tid(han är 8 år idag) :)
    Hans mamma och hennes kille flyttade också ihop tidigt och även där har det gått bra.

• Anonym (när?)
    Anonym (....) skrev 2013-07-23 07:37:10 följande:
    Tror vi bara varit ihop i 8-9 månader.
    Blev först gravid efter bara 1 månad tillsammans men valde abort trots att han egentligen ville behålla. Sen råka jag bli gravid 7 månader efter det. Trots att jag gick på p-piller, och hade stenkoll på de(speciellt andra gången).
    Hans son sen innan var då 5,5, och som tur var hade han i flera månader tjatat om att han ville jag skulle flytta dit och även frågat om ett syskon.
    Så hos oss har allt jättebra trots att mycket har hänt på kort tid(han är 8 år idag) :)
    Hans mamma och hennes kille flyttade också ihop tidigt och även där har det gått bra.
    Okej, vad skönt att allt gick smidigt! Bor den sonen vecka vecka boende? Hur känner han över att ha småsyskon som får vara hos pappa hela tiden? finns det småsyskon hos mamman till honom också?  Har så otroligt mycke funderingar över massa saker!  
  • Anonym (....)
    Anonym (när?) skrev 2013-07-23 07:42:00 följande:
    Okej, vad skönt att allt gick smidigt! Bor den sonen vecka vecka boende? Hur känner han över att ha småsyskon som får vara hos pappa hela tiden? finns det småsyskon hos mamman till honom också?  Har så otroligt mycke funderingar över massa saker!  
    Ja han bor vv, och vad vi märkt så älskar han sin lillebror och verkar inte ett dugg svartsjuk på honom. 
    Nä hos hans mamma finns inga syskon än, verkar inte riktigt som hans mamma har nån störra lust att skaffa fler barn heller :) 
  • Sandralh

När min dotter var 1 år och fyra månader så träffade jag en fantastisk kille . Eftersom att separationen från mitt barns pappa var väldigt färsk så fanns inga planer på att flytta ihop till en början , även om vi sov med varandra varje natt och han även med tiden fick en egen nyckel . Vi träffades i september förra året och han sålde sin lägenhet för att istället hyra en mindre i våras . Det var nog i väntan mest , på att vi skulle känna oss helt redo . Hans nuvarande lägenhet är mest som ett "förråd" där han förvarar sina saker . Nu har vi bestämt oss för att säga upp den och han ska flytta in hos mig och min dotter . Vi tog allt väldigt lugnt , vilket egentligen inte skulle ha behövts , men nu känner jag mig väldigt redo för att bli sambo igen !

• Anonym (när?)
    Anonym (....) skrev 2013-07-23 07:49:42 följande:
    Ja han bor vv, och vad vi märkt så älskar han sin lillebror och verkar inte ett dugg svartsjuk på honom. 
    Nä hos hans mamma finns inga syskon än, verkar inte riktigt som hans mamma har nån störra lust att skaffa fler barn heller :) 
    Okej :) det är ju skönt att det inte finns någon svartsjuka! 
    Sandralh skrev 2013-07-23 07:50:32 följande:
    När min dotter var 1 år och fyra månader så träffade jag en fantastisk kille . Eftersom att separationen från mitt barns pappa var väldigt färsk så fanns inga planer på att flytta ihop till en början , även om vi sov med varandra varje natt och han även med tiden fick en egen nyckel . Vi träffades i september förra året och han sålde sin lägenhet för att istället hyra en mindre i våras . Det var nog i väntan mest , på att vi skulle känna oss helt redo . Hans nuvarande lägenhet är mest som ett "förråd" där han förvarar sina saker . Nu har vi bestämt oss för att säga upp den och han ska flytta in hos mig och min dotter . Vi tog allt väldigt lugnt , vilket egentligen inte skulle ha behövts , men nu känner jag mig väldigt redo för att bli sambo igen !
    Okej, så då kan man säga ungefär ett år innan ni blev helt sambon. Träffar din dotter sin pappa mycket? 
  • yoshimi

Vi hade känt varandra i över ett år innan vi officellt blev ett par,
    strax efter det flyttade vi ihop.

Jag har ett barn som då var 3,5 år, barnet bor hos oss varannan vecka.

Det är svårt att säga vad som är en bra tidsram,
    men låt det ska på barnens villkor.
    Prata med dem om att den nya skall bo med er och hur
    det kommer att bli,

Min partners inflytt har fungerat helt smärtfritt, men sen hade
    vi en väldigt lång invänljningsfas också.

• Anonym (när?)
    yoshimi skrev 2013-07-23 08:33:26 följande:
    Vi hade känt varandra i över ett år innan vi officellt blev ett par,
    strax efter det flyttade vi ihop.

Jag har ett barn som då var 3,5 år, barnet bor hos oss varannan vecka.

Det är svårt att säga vad som är en bra tidsram,
    men låt det ska på barnens villkor.
    Prata med dem om att den nya skall bo med er och hur
    det kommer att bli,

Min partners inflytt har fungerat helt smärtfritt, men sen hade
    vi en väldigt lång invänljningsfas också.
    Mitt barn pratar ju inte så mycket än! då h*n bara 1½år gammal men tycker om att sitta i famnen på min nya pojkvän, väljer även ibland att sitta där istället för hos mig. Så det känns ju bra att h*n tycker om den nya! 

Svar på tråden När flyttade ni ihop? barn sedan tidigare