• camleand

Lovis eller Saga?

Okej. Vi är nere på två alternativ i valet av namn till vår lilla tjej. Syskonen heter Leah och Alfons. Vad ska lillasyster heta?
    Motivera gärna varför oxå
    Tack för hjälpen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lovis eller Saga?
  • LunaLunatic
    Wimlan skrev 2013-07-24 00:32:27 följande:
    Lovis eftersom Alfons slutar på s, blir set svårare att säga Saga. Det blev vackrare med Lovis till de två andra namnen. Känns fint med ett till namn som börjar på L, blev en vacker enhet.
    Jag läser Leah, Alfons och Saga 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • mortilltre

Fast jag måste säga att båda fungerar mkt bra Ts så bara ta det som känns mest "hemma" för ER i familjen. Vilket namn litar det mest åt Ts?! Nyfiken ju.

• camleand

Saga är det namn som funnits med längst, men just nu är det två mot två i princip, i familjen. Alfons har dock bestämt sig för Lovis oavsett vad det blir verkar det som...

Lutar kanske mest åt Lovis ändå. Eftersom de andras namn inte är så vanliga så är det kul med ett till lite ovanligare namn...

Meddelar självklart när vi bestämt oss

• camleand

Fler som vill lägga en röst innan omröstningen stänger?

Vi velar fortfarande...

• elyse

Saga är nog mer gångbart som vuxen än vad Lovis är. Saga känner folk till. Heter man Lovis kommer man alltid att få upprepa sitt namn "Sa du Louise?" och bokstavera. Helt OK om man väljer namnet som vuxen, men kan vara jättejobbigt för ett barn. 

• fluu

Men Lovis är väl ändå rätt etablerat sen Ronja Rövardotter?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • camleand
    elyse skrev 2013-07-26 23:55:06 följande:
    Saga är nog mer gångbart som vuxen än vad Lovis är. Saga känner folk till. Heter man Lovis kommer man alltid att få upprepa sitt namn "Sa du Louise?" och bokstavera. Helt OK om man väljer namnet som vuxen, men kan vara jättejobbigt för ett barn. 

Det är det som gör att jag/Vi tvekar fortfarande ang just Lovis... Funderar på att ha Lovis som andranamn för att ändå ha kvar det och ha möjlighet att byta ifall Saga känns fel.
  • skaviblifyra

valde saga (trots att jag tycker lovis är finare) men saga passar bättre med syskonens namn

Svar på tråden Lovis eller Saga?