Lovis eller Saga?
Okej. Vi är nere på två alternativ i valet av namn till vår lilla tjej. Syskonen heter Leah och Alfons. Vad ska lillasyster heta?
Motivera gärna varför oxå
Tack för hjälpen!
Okej. Vi är nere på två alternativ i valet av namn till vår lilla tjej. Syskonen heter Leah och Alfons. Vad ska lillasyster heta?
Motivera gärna varför oxå
Tack för hjälpen!
Håller faktiskt med dej där Wimlan
Fast jag måste säga att båda fungerar mkt bra Ts så bara ta det som känns mest "hemma" för ER i familjen. Vilket namn litar det mest åt Ts?! Nyfiken ju.
Saga är det namn som funnits med längst, men just nu är det två mot två i princip, i familjen. Alfons har dock bestämt sig för Lovis oavsett vad det blir verkar det som...
Lutar kanske mest åt Lovis ändå. Eftersom de andras namn inte är så vanliga så är det kul med ett till lite ovanligare namn...
Meddelar självklart när vi bestämt oss
Saga tycker jag!
Fler som vill lägga en röst innan omröstningen stänger?
Vi velar fortfarande...
Saga är nog mer gångbart som vuxen än vad Lovis är. Saga känner folk till. Heter man Lovis kommer man alltid att få upprepa sitt namn "Sa du Louise?" och bokstavera. Helt OK om man väljer namnet som vuxen, men kan vara jättejobbigt för ett barn.
Men Lovis är väl ändå rätt etablerat sen Ronja Rövardotter?
valde saga (trots att jag tycker lovis är finare) men saga passar bättre med syskonens namn