• Currant

Jag mår jätte dåligt

Till att börja med så kanske du bör byta psykolog(om du är nöjd med din psykolog då byt inte). Jag gjorde de för att jag kände att det inte klaffade mellan oss och det är mycket viktigt att man gör de. Du har så mycket i ditt förflutet helt enkelt allt är inte löst än. Går du på något antidepresiva preparat? Om inte så kanske det skulle behövas starkt i ditt fall. Du behöver riktig hjälp och det är nu! Det kan vara så att du kanske mår bra några veckor men minsta lilla svacka som kommer i din väg kan få dej att må ur uselt!

• Currant

Fick inte med allt såg jag. Ja det är depression du lider av. Du behöver all stöd och hjälp nu! Din psykolog borde veta att du har en depression.. Har du tillit till din psykolog?

• Currant

Ärftligt och ärftligt.. Tjaa. Min läkare sa till mig att: har man depression i släkten så är det vanligt att man kan få det själv helt enkelt. Okej du verkar nöjd med din psykolog så det är bra, men tycker du att det hjälper då? När jag hamnade i depression så hamnade jag först hos läkaren och fick remiss till en psykolog. Jag fick prata med min psykolog i ett halv år och efter de så kändes allt bra. Sen gick jag motgång igen och blev helt förstörd. Gick då till läkaren och fick antidepresiva medel utskrivna och fick börja om med psykolog igen. Jag mår bra i dag men har haft en depression under en lång tid, jag sökte hjälp väldigt sent. Även om jag mår bra nu så kan jag falla tillbaka om man säger så. Nu känner jag att jag kan sluta med Mina piller men läkare och psykolog avråder just för att jag mått så dåligt länge. Jag känner igen mej i ditt beteende förutom självmord. Men jag är heller ingen expert men jag är väldigt säker på att du har en svår depression.

• Currant
    labermo93 skrev 2013-07-24 01:33:34 följande:
    Ja, jag litar på henne till fullo. Hon vill mest veta vad jag har gått igenom osv, och jag vill helst ha en diagnos så jag vet vad det är jag handskas med. Glömde tillägga att jag sover väldigt mycket på sistone. Är uppe sent på natten och sover säkert 11-12 timmar per natt, ialla fall på sommarlov och andra lov. Just nu är hon på semester under sommaren, och jag försöker slappna av lite grann ialla fall, men blir fortfarande ledsen. Har inte haft självmordstankar sen i början av Juni, vilket är skönt.

Skönt att höra!:) jo det är vanligt att man sover väldigt mycket! Googla på depression så kan du ju se hur mycket som stämmer in på dig:)
Svar på tråden Jag mår jätte dåligt