Inlägg från: Fia Lotta 01 |Visa alla inlägg
  • Fia Lotta 01

Vilken säng är den bästa?

För ett år sedan fick vi ett infall och köpte nya sängar. Tänkte att våra 27 år gamla trotjänare hade gjort sitt. Men när vära nya Jensensängar var på plats blev vi så tveksamma att de gamla fick åka till stugan som reserv istället för en sista färd till soptippen.

Första natten var frukansvärd och det blev inte bättre. Efter två månaders "träning" i sängen gav vi upp och flyttade bäddmadrassen till golvet där vi låg en månad tills vi fick lämna tillbaka sängarna till Sova. 

Gamla sängarna hämtades hem från stugan innan snön stängde den möjligheten och för tre veckor sedan bar det av till Ikea. Ledsen alla Ikea-dissare, men denna enkla kombo ( Silsand, pocket + bonell med bm Tafjord,  6 cm memory-skum) är fantastisk. Jensen-sängen med sina dubbla pocketlager och fem zoner var som en hängmatta. Jag hade ont från nacke till knän och tillbringade många nätter på soffan innan vi flyttade ner till golvet.

Kan nämna att jag vi i butiken gjorde klart att vi vill ha ganska fasta bottnar med måttligt mjukt på ytan. Det var helt fel enligt Sova. Jag skulle ha en medium och min man en fast. När vi undersökte saken hade jag fått en mjuk kärna. Den byttes visserligen ut, men då kändes zonerna som tvärgående balkar i sängen. Lustigt nog låg jag bäst i den fasta sängen  UTAN bäddmadrass.

Har nu fått veta att Carpe diem generellt har de mjukaste sängarna. Näst efter dem kommer Jensen. Vet att Carpe diem lätt blir litet trötta efter något år. blir Ikeas sängar det så är de billiga a tt byta ut.

Svar på tråden Vilken säng är den bästa?