• linnn89

Pergotime, följas åt?

Hej på alla, får jag vara med?? Ändå om jag inte tar samma tabletter :) jag kör med metformin äter 2st o ska öka snart till 3st dagligen. Har också pcos o har försökt i mer än 1år men utan resultat..Men det e mitt fel jag måste gå ner i vikt o har inte gjort åt inte några tabletter heller....
    Men nu e jag igång igen har gått ner ca 4 kg p äter metformin såååå jag hoppas verkligen att det blir något.. Man blir besviken varje månad o problemet att varje månad så tror att jag är gravid...
    Jag har ett barn Som e 2 år. Försökte i 1år tills jag sökte hjälp och fick direkt diagnos pcos. Gyn sa att jag måste gå ner i vikt o jag gick ner ca 4kg efter det tog det tre månader med metformin o blev gravid :). Men försöker på syskon verkar vara svårt :( jag e 24år

• linnn89

Metformin hjälper mig att få ägglossning men på ett naturligare sätt.. Det är inte samma sak som prego.. :)

• linnn89

Nej inte så den är egentligen för de som har diabetes typ 2 tror jag och den har påverkan på insulin grejen och hjälper till att gå ner i vikt. På något sätt påverkar det ägglossning men kom inte ihåg hur gyn förklarade., iallafall har den hjälp mig tidigare ganska snabbt efter 3 månader blev jag gravid... Jag hoppas denna gång oxå... Hur går det för dig nu???

• linnn89

Dag 22 :) men vet inte om jag har fått äl kanske ... Jag väntar oxå på att få äl blödning :)... Vi håller tummarna

• linnn89

Nej.. Jag tar metformin det är inte samma sak o beror inte på metformin att jag får äl blödning men jag har fått älblödning utan att veta om det. Vad dum jag var när jag hade älblödning (bara rosa flytningar ) gjorde inte det man ska göra :) utan tvärtom i typ 4 dagar...

• linnn89

Håller tummarna för er.. Jag har ju lång cykel så jag vet inte hur länge man ska hålla på, tills jag får mens helt enkel :D

• linnn89

Trasan87 jag är på dag 25.. Jag vet inte om jag har haft äl eller inte :( har haft flytningar hit och dit som liknar äls flytningar men vet inte säkert... Jag har haft stickningar i ena äggstock och haft lite öma bröst och igår fick jag huvudvärk .... Har folsyra något med äl att göra??

• linnn89

Ok vi kör också varannan dag eller tredje dag.. Jag har aldrig testat med ältester :) det känns tröstande att höra det finns andra som jag ;). Ibland när jag hör att mina är gravida efter en eller månaders försök blir jag deprimerad och känns att bara jag som har svårt att skaffa barn.. Självklart blir jag glad för deras skull men samtidigt påminner de mig om mitt misslyckande.. Ingen vet i min släkt att jag pco jag har svårt att få barn..

Svar på tråden Pergotime, följas åt?