• Vela81

Pergotime, följas åt?

Kommer börja med pergotime i mitten av aug - har oreg cykler pga PCOS så de kan vara från 30-50 dagar
    Har två barn födda -05 och -07 där första barnet kom till efter enkelkur pergo, på första försöket Tvåan blev vi gravida på naturlig väg och nu har vi försökt sedan juli förra året, var på gyn i april och juni
    jag är 32 och maken 41

Ska bli kul att följas åt  

• Vela81

väntar på mens för att kunna börja med första kuren pergo
    hur stora ska äggblåsorna vara för att släppa?
    (har glömt så mycket sedan första barnet då vi också behövde ta pergo) Glad

• Vela81

Zandra - håller tummarna

fick mens idag - att man kan bli så lycklig av det kan nu äntligen påbörja pergotime, 13 mån efter jag tog ut sprialen. Har kontaktat gyn för tidsbokning för VUL, väntar på svar... Äntligen!!! 

• Vela81

första kuren i detta försök till nr 3
    tog enkelkur vid första barnet också, tog sig då på första försöket..
    håller tummarna att det går snabbt nu med fast jag är 9 år äldre... 

• Vela81

Har idag tagit första tabl pergo.. känner av en lite pirrande känsla i brösten, känns det igen hos er andra?
    fått tid på gyn nästa onsdag för VUL - så skönt att äntligen vara igång på riktigt!!!!

Zandra; va jobbigt att inte veta, hoppas du får besked från läkaren snart..

• Vela81

gjorde VUL i onsdags, var då på dag 12, hade ett ägg på vardera äggstock, dock bara 7 mm vardera  
    livmoderslemhinnan var också 7 mm. Ska tillbaka för nytt VUL på måndag och hoppas fortfarande att jag bara ha ÄL senare - har ju cykler på 35-42 dagar

blir det inget nu så blir det dubbelkur i september 

• Vela81

lite gladare idag :--) varit på VUL och hade en follikel som var 17x24 mm, läkaren trodde att ÄL var på G eller precis hade varit... myste med maken i lördags och det blir mys ikväll igen
    ska ta blodprov om en vecka för att se så jag haft ÄL och skulle det inte ta sig denna månad så räcker det med enkelkur framöver - fortfarande lite hög på känslor

• Vela81

har idag tagit blodprov för progesteron - någon som vet hur snabbt det har analyserats? kan gå in via mitt arbete och kolla men kan ju vänta tills det säkert är klart..

nu är väntan sååå lång - har haft känningar på höger sida i helgen och vaknade även en natt att det molade, var på höger sida jag hade en folliken på 17x24 mm på dag 17 (2/9) och tröttheten är på full fart, kan dock ha att göra med journalbyte på jobbet men tycker att jag verkligen vilat mig i helgen inför denna helvetes vecka....

vi får väl se om en vecka...

• Vela81

Stort grattis Zandra  

har tagit min andra kur pergo. I första cykeln kom mensen på dag 29, i denna cykeln väntar jag fortfarande, dag 33 idag, två neg test än så länge.
    Bara att avvakta och se men väntan är så lång...... 

Svar på tråden Pergotime, följas åt?