• Xaxxa

Pergotime, följas åt?

Frågar hör också fast jag nyss gjorde en egen tråd. Undrar om det går att få tag på Pergo på nåt Apotek i Stockholm, gick inte för några år sedan eller kan man bara hämta ut Ovitrelle och ta den vid positivt ÄL test eller ska man ta både och?

• Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-14 19:44:42 följande:
    pergotime får du utskrivet av läkare. borde väl finnas i demflesta apotek om du har recept :). de andra du skrev vet jag inte va det är :p

Det vet jag problemet är att Pergotime är slutsålt på alla Apotek och restnotat i hela landet så det verkar vara helt omöjligt att bara gå till Apoteket och hämta ut det. Försökte få ut det under 18 månader förr utan att lyckas
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-14 20:08:01 följande:
    what?? /: här i borås finns de. hämtat ut i två månader.

Skumt i Stockholm verkar det vara restnotat i alla fall när det senast var aktuellt. Får väl fixa fullmakt så får du hämta ut åt mig och skicka givet skickar jag pengar ha ha
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-14 20:54:13 följande:
    hm, ja mkt skumt /: . haha hade jag självklart gjort åt dig :p . många som blir gravida med pergo så de är ju hopp :)

Allvarligt? Skulle du vilja göra det åt mig om det inte finns att få tag på här i Stockholm?
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-14 21:34:39 följande:
    ja det kan jag göra om de går :) hade det vart tvärtom så hade jag blivit jätte glad. :). ta bara reda på hur de ska gå till så kan jag hjälpa dig :)

Jag är säker på att du måste ha receptet och fullmakt iaf och sedan vet jag inte om det är id- kort och då är det ju kört om det inte räcker med en fotostatkopia ha ha. Pengar för att hämta ut det kan man ju sätta in på kontot och sen frakten vet jag inte vad det kostar faktiskt.
  • Xaxxa
    linnea83 skrev 2013-10-14 21:42:15 följande:
    Har hämtat ut pergo i 2 månader utan problem,dock i Halmstad..ska hämta ut min tredje kur imorgon inför min andra insem =). Kan kanske hänga på er?Har inte läst hela tråden,gör det imorn =)...Men jag och sambon är ofrivilligt barnlösa.Inga fel.Nu ska vi göra vår andra insem för att sedan göra ivf så fort vi får tid =). 

Får väl se imorgon om jag få recept och vad Apoteket säger, har 3 apotek här.
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-07-26 13:22:36 följande:
    jag har tid den 5. sj? :) får du ha sex innan du vart på vul? vi ska ha de den 2 & 4 och 7 sa han.  men vissa skriver att dem inte får ha sex innan dem vart på vulet. :/ Aa första gången så jag har sååå stora förhoppningar även fast jag vet att de för vissa inte funkar direkt heh..  Ne jag har mens som vanligt men väldigt dåliga äl så när jag väl blir gravid så fastnar inte ägget riktigt så haft 5missfall och ett MA. 
    Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?

Hur räknar msn ut när man ska ha sex för att öka chansen? Har aldrig hört att man inte får ha samlag före VUL när man äter Pergotime men det kanske är något nytt sedan jag hade det senast. Har ätit 2 omgångar Pergotime för många många år sedan vilket gav mig ÄL, andra vändan så fanns det ingen Pergotime att få tag i och nu hoppas jag få Pergotimd igen och att det går att få tag på och ger mig ÄL så man har en rimlig chans till graviditet för nu är det lönlöst att ens hoppas.
  • Xaxxa

Håll tummarna att jag får Pergotime idag.

• Xaxxa

Sandra: Grattis blev du gravid mha Pergo? Besöket igår gick kanon, ska få Pergo men läkarn ville först kolla upp mina sköldkörtel värden så det blodprovet ska tas på fredag för låga värden kan tubba cykeln och ta bort ÄL nämligen. Är det inget lånas med det ges Pergo annars måste först dosen med Levaxin ställas in först och det kan hända att det räcker. Allt såg annars bra ut med äggstockar med kanon bra amh värde ägg reserv med topp värde för min ålder på 5,5 och tjock och fin slemhinna på 14 mm och ÄL har skett från vänster äggstock och 8 ägg kunde han se fanns på höger och dom kommer absorberas av kroppen nu för ägget på vänster va snabbare. Är nu BIM + 1 och ska testa imorrn om mensen inte kommit. Hoppas inte, hoppas på plus.

• Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 07:42:23 följande:
    jag åt inte pergo denna månaden då min läkare hade för mycket och göra. men pergo sitter ju i även månaden efter säger dem. Men jag testade med äl test denna mån för o se om jag hade någon äl och de hade jag. vi hade sex dagen innan och dagen efter positivt ältest. :P 
    Vincent 080622 <3

Hur fick du till det dagen innan ÄL? Ren tur eller gav läkaren tips? Skum fråga men det är så jäkla svårt att pricka in dan innan då jag aldrig vet när ÄL ska ske. Neg test och mens här så nu hoppas jag få testa Pergo denna cykel. Finns det nån tjej här som äter Pergo och tempar också?
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 18:34:34 följande:
    alltså vi hade sex dagen innan ältestet var positivt och dagen efter. vi hann aldrig ha sex på dagen då testet var positivt. så ägget släppte nog dagen efter eller något. testade aldrig med test efter de positiva. så vet inte exakt. :/ 
    Vincent 080622 <3

Jädrar ren tur alltså att få till det dagen innan positivt ÄL-test för jag har så tyvärr att min ÄL sker samma dag jag får mitt första positiva ÄL test och kan vara väldigt svårt att få till det då. Denna gång fick jag bara till det dagen efter ÄL.
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 18:53:34 följande:
    jag fick "positivt" dagen innan de riktiga positiva ältestet. strecken var lika starka men dagen efter så var teststrecket starkare än kontrolltestet. :P  oj okej. ja då är de ju inte lätt. :/ 
    Vincent 080622 <3

Nu föll polletten ner ha ha! Har det nån som helst betydelse vilken tid på dan man tar Pergotabletten eller kan man ta det närsom?
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 19:52:25 följande:
    haha jag som inte kan förklara xD .  ne de tror jag inte. jag tog min när jag vakna bara. : )  ibland blev de ju helg o då blev de lite senare än på vardagarna. :)
    Vincent 080622 <3

Hemska biverkningar av det? Bra att äta när man tar den?
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 20:09:27 följande:
    jag mådde konstigt av dem och fick alla gravsymtom man kunde få. fick så ont i brösten att jag lipa när jag vakna av de på natten. värst var första kuren. blev bättre nästa.  men det är jätte olika. endel känner inget alls. :)  
    Vincent 080622 <3

Milda makter så man kommer känna sig preggo de luxe Mao? Märkte du av att flytningarna blev annorlunda? Och lusten? Mest rädd att må illa och kräkas.
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 20:24:04 följande:
    ohja, så första kuren trodde jag verkligen att jag var gravid men va ju bara tabletterna. så lita inte på ngt förens ett gravtest sagt de ;) hehe  hm, jag fick svamp (inte av tab) åt för mkt socker hehe så mina va massa vita.  lusten va som vanligt. :)   illamående kände jag bara av första dagen. jag är väldigt känslig mot hormoner och så så jag är nog ett överdrivet exempel tror jag :P 
    Vincent 080622 <3

Svamp helvetet drabbas jag ofta av men denna gång hade jag så rinniga flytningar, var helt övertygad att det var graviditetssymtom. Brösten och mol värk i magen brukar jag vara fri från men denna gång så hade jag ordentliga känningar i magen dagarna jag hade ÄL, kan berott på att jag inte haft egen ÄL på länge så det blev en jätte stark då. Har ordentlig fobi mot illamående och kräkningar så det hoppas jag slippa. Har läst att Pergo totkar upp där nere och jag som inte direkt har några ÄL flytningar lär väl inte få mer nu.
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 20:58:45 följande:
    ohja de gör jag med.  och när jag väntade sonen hade jag det inprincip hela graviditeten. -_-   vaknade på nätterna av att de "brann" där nere. fyy! tog olivolja och bara öste på därnere hahah..   ja nu när du säger de så när jag inte hade svamp så va jag torr mest hela tiden.  jag har aldrig haft äl flytningar. inte ens nu innan jag blev gravid.   oh, fobi? inte lite läskigt o inte veta om man ska må illa hela graviditeten lr inte. heh.
    Vincent 080622 <3

Jo fy svamp kan känna som man brinner där nere, jag slapp mycket besvär när jag slutade tvätta med tvål, lactacyd och bara vatten dör nere och bara använda bomulls trosor. Sex med kondom ger mig svamp, string trosor, om jag har det minsta parfymerade där. Inga hängbroflytningar här heller, det är väldigt få i så fall mer blött där nere och det har jag tolkat som mina fertila flytningar om det är helt glasklara, dom liknande fast vita vet jag inte hur jag ska benämna ens. Vet du? Jag hade en kort attack av svamp i lördags höll på att klia ihjäl mig och gyn såg att jag var smått röd i botten av något men så långt in kliade då inte, men olja är bra tom yoghurt har jag testat men Pevaryl gör det oftast mitt värre. Ja det är väl det jag oroar mig för att få hypremesis ( extremt graviditetsillamådnde) vet inte vad jag gör då, kommer säkert lida helvetes kval då men man får det finaste man kan få i sitt liv, ett barn men mitt uppe i det så är det nog fruktansvärt jobbigt när man bara kräks hela tiden.
  • Xaxxa
    linnea83 skrev 2013-10-20 08:16:19 följande:
    Fick du ut dina pergotima Xaxxa?

Ringde kliniken i fredags men då fanns varken läkare eller sköterskor på plats så jag blev tillsagd att ringa igen på måndag morgon under telefontiden så ringer imorgon och hoppas på det bästa. Ska i så fall börja med det imorgon då jag är på dag 5.
  • Xaxxa

Drar igång med första Pergotime kuren idag, enkeldos,.

• Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-21 18:49:15 följande:
    man kan få äl jätte tidigt av pergo så för att ha lite koll är äl test bra och testa med så man vet. :)  du kommer känna massa konstigt med pergo ;) heh eller aa kan göra :P
    Vincent 080622 <3

Hur tidig ÄL då för jag har läst motsatsen att man får senare ÄL med Pergo.
Svar på tråden Pergotime, följas åt?