• wassan

Pergotime, följas åt?

hej tjejer...vet inte om det är okej ifall jag hoppar in här med några frågor. det är min första kur så jag har massa frågor 
    jag har själv ÄL men har ändå fått pergo och hade äl i onsdags och har haft väldigt ont i tjejmagen typ som molvärk och trött mår lite illa osv, kan pergo ge dessa falska symtom? tror till och med jag fick lite nidis för nån dag sen 

• wassan

tjejer jag har bara en fråga ni som blev gravid med pergo hade ni metallsmak ? eller är de en vanlig biverkan? 
    (min första kur)

• wassan
    Geléhallon89 skrev 2014-02-22 20:37:11 följande:
    vad jag minns så tror jag inte att jag hade det iaf. någon annan? 
    typ allmänt konstig känsla i munnen konstig smak? blä

åh grattis till tösen du har såå fin mage<3 
    måste kännas väldigt magiskt när du känner sessan sparka..
    all lycka 
  • wassan
    linnn89 skrev 2014-02-22 21:39:32 följande:
    Det kan vara en gravsymtom men tänk efter om du har haft det någon gång fast man brukar inte tänka på det... När man vill så gärna bli gravid är det då man börjar känna efter varenda symtom ;)

Jag har ingen aning angående Prego då jag använt metformin ;)

Hur många dagar har du nu tagit Prego? Har du varit på VUL kollat äl?

När har du bim ?

Vi håller tummarna för dig och jag hoppas verkligen att du blir gravid snaaart..
    jag har själv äl och fick tabletter 5 st (enkel) jag är på äl+14 och har förmodligen bim den 26/2 

ååh tack<3 

jag känner konstigt smak i munnen, illamående, trött, mkt hugg och smärta i magen, och lite flytningar kan man säga att  jag också har. så jag vet inte om de är pergon som spökar eller vad det är som händer 
    första gången jag äter pergo, 
  • wassan
    linnn89 skrev 2014-02-22 21:56:45 följande:
    Ok men har du mer än 14 dgr mellan äl o mens?
    jag brukar få bruna flytningar 14 dagar efter äl..
  • wassan
    Geléhallon89 skrev 2014-02-23 13:20:14 följande:

Vet att jag iaf på första kuren pergotime kände massor av konstiga symtom, så dumt att man glömmer av de så snabbt :p . jag kanske har skrivit något om det bakåt i tråden? :P 

Tack snälla du! Ja verkligen, lättare och njuta nu och hon har vart och är så efterlängtad så jag spricker av lyckorus :)  Håller mina tummar för dig att de nu är din tur :)

det är inte lätt att komma ihåg, du ska inte behöva tänka på hur du mådde nu när du väntar en sessa<3 
    ååh vad mysigt<3 

tack för all pepp men denna månaden är de också kört ;( mensen är här Gråter
  • wassan
    Geléhallon89 skrev 2014-02-23 15:10:32 följande:
    vill bara säga att på tredje månaden använde jag ägglossningstest och fick positiivt och hade då sex dagen innan och dagen efter o de tog sig. använder du sånna? :)
    jaa jag använder äl test de digitala från cb ;( 
  • wassan
    Geléhallon89 skrev 2014-02-23 19:38:39 följande:
    okej, ja använde bara de där billiga stickorna. :P  så kunde ja testa 2-3gånger om dagen för o va säker på att inte missa.. har du fått fullt utslag denna månaden? 
    jaaa de hade jag glad gubbe ;) jag hade enorma äl smärtor så ägg måste det ha släppt (egen äl). 
    jag tänkte att det är omöjligt att inte lyckas med tanken på egen äl och pergo men fel kan man ha ;( 
    nya tråkiga tag nästa månad. 
  • wassan
    linnn89 skrev 2014-02-24 01:51:45 följande:
    Har du alltså testat i fick neg på gravtest?
    jag har inte testat för jag har fått mens ;(
  • wassan
    linnn89 skrev 2014-02-26 01:08:49 följande:
    Jag har fruktansvärt ont mensvärk och huggande ont i ryggen :( jag klarar inte av detta jag måste ligga i foster läge... Har ni verkligen haft så ont???
    ååh sådana smärtor hade jag också, aldrig haft så ont ;( 
    än idag har jag ont och mensen har fortfarande inte kommit igång helt 
Svar på tråden Pergotime, följas åt?