• Lotten

Pergotime, följas åt?

Geléhallon89 skrev 2013-07-25 10:00:19 följande:

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
    Jag tog min första tablett den 21/8. Så det borde vara dags för ägglossning snart inom några dagar. :) Känner du av några biverkningar?
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-08-31 21:18:20 följande:

Jag tog min sista tablett idag, ska på vul på tisdag morgon för att se om någon äggblåsa växt till, hoppas det. Sen blir det mysa i veckan :)

Lycka till! :) har antagligen ägglossning inom några dagar här.
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-03 19:36:04 följande:

Vul igår, hade två fina äggblåsor en på 11 mm och en på 13 mm. Så nu blir det mysa av i veckan och förhoppningsvis blir det ägglossning i helgen och sen den LÅÅÅÅNGA väntan på BIM.

Håller tummarna! Har bim i slutet av månaden. Så vi verkar ligga ungefär samma i cykeln :) ?
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-03 20:20:29 följande:
    Har du varit på vul så du vet om det funnits mer än en äggblåsa? Kul att följas åt :)
    Nej det har jag inte. Jag frågade om det men icke. Ja! :) jättekul. Hur länge hade ni försökt?
  • Lotten
    Lotten skrev 2014-09-03 22:06:42 följande:
    Nej det har jag inte. Jag frågade om det men icke. Ja! :) jättekul. Hur länge hade ni försökt?
    Hur gick det förresten på vul? :)
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 07:09:41 följande:
    Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen. 

På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också. 
    Ja drf blir man lite förvirrad och orolig att det ska vara fel. Detta är min första kur, och ägglossning hade jag nog på dag 17.

Lycka till! :)

Vi är iväg på tråkigheter denna helg. Så vi får se hur det blir. Förhoppningsvis har vi redan prickat in.
  • Lotten

Har idag en brännande/svidande smärta i/vid livmodern. Hade ägglossning i början av vecka. Någon som känner igen detta?

• Lotten
    Boomsan skrev 2014-09-07 11:11:24 följande:

Nån här som fått konstig blödning av pergotime?

Jag tog en kur och fick mens dag 40. Sen vilade jag kroppen efter den omgången men har nu fått mens dag 20!! :S Det är väldigt ovanligt för mig att ha en sådan kort cykel, har aldrig haft det i hela mitt liv.. I början trodde jag det var en mellanblödning men är på dag 4 nu och blöder mycket och har ont som jag har vid mens.. Så jag kommer börja en ny kur imorgon. Konstigt. Fler som haft det så?

Jag har ätit min första kur denna månaden. Men inte märkt av blödning. Det står i biverkningarna att man kan få det, men är du orolig så hade jag nog kontaktat läkare imorgon? :)
  • Lotten
    Boomsan skrev 2014-09-09 09:43:40 följande:

Lotten: Jag blöder fortfarande (dag 6) så jag ser detta som mens och började på kuren igår. Känner mig redan svullen, trött, deppig, ont i brösten och allmänt konstig ahahha Men det är värt det :) Biverkningarna brukar lägga sig ganska direkt efter kuren ^^

Lycka till! :)

Har idag fått ömma bröst och i helgen hade jag som mensvärk och ont i livmodern.
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-09 12:28:57 följande:

Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!

Håller tummarna :)
Svar på tråden Pergotime, följas åt?