Pergotime, följas åt?
jag är rädd för att de blir fler igen och att de inte klara sig så jag kämpar heller ett tag
åh vad jag är trött på detta nuu vill bara ha min bebis ;(
Är själv lite nervös, då inget vul görs på enkelkur där jag går.
jaa precis! som förra inlägget har jag haft flera mf i rad så jag fick gå på en tidig ultra och då såg man en kry liten och allt såg bra ut.
dagen jag var beräknad för mens fick jag en blödning och blev väldigt besviken.
men dagarna gick och de var bort tog ett test och lyckan var enorm.
ungefär 1 vecka senare upptäckte jag lite blödning och alla gånger har mina Missfall startat så åker in och där får jag chocken när vul görs
tre små fina med hjärta och allt såg bra ut. skulle aldrig kunna beskriva min lycka. från att tro att man ska få mf till att få reda på att de ligger 3 st.
tankarna snurrar men jag är lycklig.
tiden rusar iväg och det är dags för kub då de upptäcks veckan innan såg jag mina hjärtisar. hjärtat hade stannat på alla tre..
veckan innan såg allt bra ut och de rörde på sig de var så overkligt.
har du äl i vanliga fall?
be om vul för säkerhets skull.
jag fick inget vul heller.
(ursäkta stavning och meningsbyggnaden har skrivit ihop det snabbt)
Jag tog min sista tablett idag, ska på vul på tisdag morgon för att se om någon äggblåsa växt till, hoppas det. Sen blir det mysa i veckan :)
väntar själv på att min gyn ska ringa och berätta om det varit äl eller inte. är bim punktlig, så är det om en vecka. lycka till ni andra som är i äl-tider!
Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen.
På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också.
Fick svar idag från min gyn, jag har haft ägglossning! så skönt det verkar fungera, men känner dock inte av att det ska ha tagit sig. Jag ska fortsätta med 2 kurer skrev hon, har det inte sen tagit sig, så ska vi in på möte igen, se vad dem planerar då.
angående bislovon, så provade jag det för några månader sen, men hjälpte inte mig tyvärr. Men läst om andra som det hjälpt.
känns lite depp idag, 85% blir gravida inom 1 år.... inte vi och 80 % blir gravida inom 3 kurer pergotime.....ska vi vara utanför den procenten igen....uch vissa dagar känns tyngre.
Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!
Ni som har ägglossning, får ni ägglossningssmärtor innan, under eller efter ägglossningen?
Jag hade väldigt ont i två dagar (dag 19&20) så jag antar att det var ägglossningen :P