• Boomsan

Pergotime, följas åt?

Hej jag hoppar in här. Jag har pcos och tog min första tablett igår ^^ har gjort detta för några år sen, fick så 3 omgångar men blev inte gravid och tog då en paus. Hoppas på att det ska gå bättre denna gången! :D

Hur många omgångar tog det för er innan ni blev gravida? (Ni som blitt de med pergotime)

• Boomsan

Nån här som fått konstig blödning av pergotime?

Jag tog en kur och fick mens dag 40. Sen vilade jag kroppen efter den omgången men har nu fått mens dag 20!! :S Det är väldigt ovanligt för mig att ha en sådan kort cykel, har aldrig haft det i hela mitt liv.. I början trodde jag det var en mellanblödning men är på dag 4 nu och blöder mycket och har ont som jag har vid mens.. Så jag kommer börja en ny kur imorgon. Konstigt. Fler som haft det så?

• Boomsan

Lotten: Jag blöder fortfarande (dag 6) så jag ser detta som mens och började på kuren igår. Känner mig redan svullen, trött, deppig, ont i brösten och allmänt konstig ahahha Men det är värt det :) Biverkningarna brukar lägga sig ganska direkt efter kuren ^^

• Boomsan
    Lotten skrev 2014-09-09 10:41:34 följande:
    Lycka till! :)

Har idag fått ömma bröst och i helgen hade jag som mensvärk och ont i livmodern.
    Spännande när har du BIM?
    Hoppas på de bästa för dig :D :D
  • Boomsan

Ni som har ägglossning, får ni ägglossningssmärtor innan, under eller efter ägglossningen?
    Jag hade väldigt ont i två dagar (dag 19&20) så jag antar att det var ägglossningen :P

• Boomsan
    Gweny skrev 2014-10-02 21:57:14 följande:
    Jag tror jag fick det under äl, även det typiska älsekretet kom under samma dygn, sen försvann det.
    Okej tack :)
  • Boomsan
    KnytetsMamma skrev 2014-10-01 12:39:28 följande:

Tänkte bara uppdatera er med att jag plussade förra veckan så om allt går vägen blir det ett litet syskon i juni nästa år, precis lagom till dotterns 3-årsdag. Är tyvärr väldigt orolig för nytt ma (som jag ju fick i juli) men försöker intala mig att allt kommer att gå bra.

Wow grattis!!! vad är dina symtom? :D försök att släppa oron trots att det är svårt och njut av graviditeten :)
    Lotten skrev 2014-10-01 21:53:27 följande:

Inte gravid här! Har ägglossning typ nu skulle jag tro.

Då håller vii tummarna på att det går hem denna gången!! :D

• Boomsan
    KnytetsMamma skrev 2014-10-03 11:18:02 följande:
    Typ inga symtom alls faktiskt vilket oroar mig lite men hoppas ändå att allt går bra.
    Jodå det kommer gå bra ^^
    Jag har mått väldigt dåligt men nu idag har jag inte känns nått alls, lite skums :P BIM 7 oktober
Svar på tråden Pergotime, följas åt?