Pergotime, följas åt?
Jag tog min sista tablett idag, ska på vul på tisdag morgon för att se om någon äggblåsa växt till, hoppas det. Sen blir det mysa i veckan :)
Jag tog min sista tablett idag, ska på vul på tisdag morgon för att se om någon äggblåsa växt till, hoppas det. Sen blir det mysa i veckan :)
Vul igår, hade två fina äggblåsor en på 11 mm och en på 13 mm. Så nu blir det mysa av i veckan och förhoppningsvis blir det ägglossning i helgen och sen den LÅÅÅÅNGA väntan på BIM.
En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?
Testlagret:
På ett sätt är det irriterande med vul tycker jag för då måste man vänta med sex tills man fått okej av läkaren. Men å andra sidan är det ju bättre med vul så man slipper riskera trillingar t ex. Förra kuren hade jag 3 ägglåsor på cd 11 och var tvungen att komma tillbaka en gång till, då var det tyvärr helg emellan så jag kunde inte komma förrän på morgonen på cd 16 och då blev det väldigt stressigt att få veta på morgonen att det fanns en äggblåsa på 20 mm...denna gång hade vi bättre tur med bara två äggblåsor och fritt fram from cd 11.
Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.
Spännande!!! Har känningar i magen men inget positivt test, ska testa igen när jag kommer hem vid 10, då har jag hållit mig från kl.7. Hoppas ni prickat in ändå, vi ska försöka mysa idag och på söndag och ev tisdag.
Undra vad det betyder? Att ägglossning blir 24-48 timmar från gårdagens test? Eller att ägglossning är på gång men inte än?
Har ni alltid trådiga flytningar när ni har ägglossning? Hade såna flytningar i maj när jag fick ägglossning och blev gravid, nu när ägglossning närmar sig har jag inga såna flytningar alls. Så funderade på om det är ett tecken på att jag inte kommer få ägglossning :(
Men du fick ägglossning ändå eller?
Ah, okej vad bra, då finns det hopp ändå alltså :) har ju känningar i tjejmagen så förhoppningsvis ...
Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!
Förra kuren hade jag äl på cd 16-17 så jag trodde absolut att äl redan varit men tji fick jag. Visserligen tyckte jag att gyn sa något om "ja ifall det inte redan släppt en äggblåsa blir det nog äl inom närmsta dagarna". Kan man släppa två äggblåsor med några dagars mellanrum? Någon som vet? När dottern somnat ikväll blir det mys ;)
Tänkte bara uppdatera er med att jag plussade förra veckan så om allt går vägen blir det ett litet syskon i juni nästa år, precis lagom till dotterns 3-årsdag. Är tyvärr väldigt orolig för nytt ma (som jag ju fick i juli) men försöker intala mig att allt kommer att gå bra.