• kesokeso

Pergotime, följas åt?

Puffar här! Har det funkat för en än?

Börjar på pergotime nästa cykel och är nyfiken över hur det gått för andra

• kesokeso
    KnytetsMamma skrev 2015-04-20 12:04:49 följande:

Hej,

spännande att du ska börja med din första kur. Jag har ätit två enkeldoser och blivit gravid på båda, första kuren slutade tyvärr i ma (vilket inte berodde på pergotime enligt min gyn). Andra gången gick det bättre och jag är nu gravid i vecka 35, BF om bara 1,5 månad. 

Stort lycka till, hur länge har ni försökt?

Vad roligt att det gått bra för dig! Snart dags för den bästa smärtan som finns :) lycka till när det är dags!

Vi har en dotter på 3,5 sedan innan. Tog 19 månader för oss att bli gravida med henne. Men försökte då inte så intensivt. Har alltid haft jätte oregelbunden cykel. Och med tanke på att jag då bara var 22 och sambon 30 så kände vi ingen brådska på så sätt.

Nu är jag 26 och sambon 34. Tog ut kopparspiralen i juni -14. Och hittills har inget hänt. 10 intensiva försök. Eftersom min mens är så oregelbunden så har jag fått pergotime för att boosta upp ägglossningen och kanske lyckas få en mer normal cykel. Så nu håller jag tummarna att detta funkar för mig. Nästa mens börjar om 2 till 4 veckor (frustrerande!) Så då är det dags att köra första enkelkuren pergotime! Dag 5-9.

Fick du några biverkningar? (Eller någon annan i denna tråd?)
Svar på tråden Pergotime, följas åt?