• Trasan87

Pergotime, följas åt?

Haha Linn! Nää jag har också haft oregelbunden men jag har tempat hela tiden och hittat en liten liten stigning på 0.2 på dag 20. Antar om jag nu haft äl att det var då? :S Isf har det gått två vekor på måndag och borde ha bim någonstans då. Var det ingen äl kan den komma när som helst typ upp till två veckor till, segt.
    Nej jag känner absolut ingenting, lite värk i äggledarna men det har jag haft hela månaden sen jag började med pergo. Känns inte som att det är något den här månaden iaf =/
    Vet du att du har haft äl? Var du inne och kollade? Nästa månad ska jag lämna blodprov så att man iaf vet Förvånad Håller tummarna för dig iaf, du är ju först att veta kanske Ska du äta pergo nästa månad med om det inte skulle bli något nu? 

• Trasan87

Zandra har du fått några äl flytningar? jag har ju inte haft någonting den här månaden men det kanske bara jag som reagerat på det med pergon.

• Trasan87

Okej då är det inte bara ja :-P Men vad konstigt att han sa att du hade bra då?

• Trasan87

Men ååh har ni iphone? Där finns iaf en app som man kan ladda ner : Womanlog.

Den är min hjälp till allt!!!

Det är en kalender som räknar ut cykeln om man vet på ett ungefär hur många dagar man har, och då står det ungefär när man borde ha äl. Där kan man också lägga in vilka dagar man har sex, vilken temp man har, hur man mår, om man har något sympton osv. Det är super bra så man får allt dokumenterat om man går tillbaks och tittar.

Jag tempar ju varje dag och har aldrig hittat någon äl. Men nu när jag går tillbaks till tex förra månaden när jag vet när jag fick min mens, och kollar 14 dagar bakåt från det då jag ungefärligt borde ha min äl, så ser jag tex en liten liten temphöjning den dagen, så det finns faktiskt ett mönster om man håller på ett tag :-P

• Trasan87

haha man ska tempa i rumpan Cool det visar mest korrekt. I det här fallet räknar du ju alla decimaler så det måste vara exakt :-P Allt är viktigt du kommer märka Drömmer
    Sen så ska man alltid tempa på morgonen innan man går upp.

Jag har gömt min app i en mapp så den ligger inte synligt :D   

• Trasan87

hmm inte vad jag vet linn, tror inte det förändras så tidigt?

Jag har världens mensvärk så den är nog på G nu tyvärr.
    Det positiva om den kommer inatt så stämmer tempningen att jag kan ha haft Äl för två veckor sen. Man får se det positiva att någonting har hänt iaf , ett steg framåt :-P Hoppas det går bättre för er denna månad!  

• Trasan87

Japp det är ju ett STORT framsteg att ha någorlunda regelbunden cykel som inte är över 40 dagar Tungan ute för mig iaf!

Spännande när ska du testa? :D

Vi har inte försökt så mycket. Jag slutade med p-piller i december förra året för vi tänkte börja försöka i våras.
    Men då hade varken mens eller äl kommit igång så det var lite svårt.

Sen hade jag typ mens en gång så då åkte jag in och kollade med ultraljud och lämna blodprov om det var något som var fel men hon hittade inget. Hon sa då att jag kunde testa pergotime till hösten om det inte kommer igång. Sen har jag haft mens några gånger men aldrig hittat någon äl. Så det här är väl egentligen första riktiga försöket, men fortfarande osäker om jag ens hade äl eftersom jag inte hade några symptom alls.

Men ska ringa till henne och se vad hon säger, jag kanske kan gå på vul nästa kur och se om det händer något :-P         

• Trasan87

Ja det kan man säga, eftersom vi inte kunnat försöka tidigare även fast vi velat :-P

Åhh fy vad jobbigt, hoppas det inte är mensen! Nää jag hade nog inte heller testat :-P Iaf inte förens jag hade passerat över 40 dagar som jag tidigare haft min mens på.

Min kom sent igår kväll. Det kändes ganska skönt även fast jag såklart hellre velat bli gravid direkt, men isf stämmer tempningen att jag kan ha haft äl för 2 veckor sen så det är ju super positivt iaf Håller på och jaga min läkare för nästa steg, vad hon säger. Hon ville att jag skulle ringa om jag fick min mens. Hoppas få gå på någon mer kontroll eller starta igång en ny pergo kur.

• Trasan87

haha Zandra vad du är rolig!

Det kan ju vara ett tidigt tecken att det luktar konstigt Dock mådde jag också illa förra veckan, så det är säkert olika!  

• Trasan87

Det är klart du ska nu linn, det har gått så lång tid Oskyldig

Vad tråkigt Zandra, hur kan det komma sig att dem inte släpper? Äggen ska väl gå tillbaks i storlek om dem inte är redo att lossna?

Jag har iaf börjat med kur 2 nu, så får vi se!   

Svar på tråden Pergotime, följas åt?