• wassan

Pergotime, följas åt?

Gweny skrev 2014-08-18 19:18:32 följande:
    Nu har jag inte läst bak så mycket, men blev du gravid med trillingar och fick mf? 

Är själv lite nervös, då inget vul görs på enkelkur där jag går.
    jaa precis! som förra inlägget har jag haft flera mf i rad så jag fick gå på en tidig ultra och då såg man en kry liten och  allt såg bra ut.
    dagen jag var beräknad för mens fick jag en blödning och blev väldigt besviken. 
    men dagarna gick och de var bort tog ett test och lyckan var enorm.

ungefär 1 vecka senare upptäckte jag lite blödning och alla gånger har mina Missfall startat så  åker in och där får jag chocken när vul görs 
    tre små fina med hjärta och allt såg bra ut. skulle aldrig kunna beskriva min lycka. från att tro att man ska få mf till att få reda på att de ligger 3 st.
    tankarna snurrar men jag är lycklig. 

tiden rusar iväg och det är dags för kub då de upptäcks  veckan innan såg jag mina hjärtisar.  hjärtat hade stannat på alla tre..
    veckan innan såg allt bra ut och de rörde på sig de var så overkligt. 

har du äl i vanliga fall? 
    be om vul för säkerhets skull. 

jag fick inget vul heller.

(ursäkta stavning och meningsbyggnaden har skrivit ihop det snabbt) 
  • wassan
    Gweny skrev 2014-08-22 12:10:20 följande:
    men vilken chock, som sen slutar så hemskt. Jag har få ägglossningar bara.
    jag tycker det borde kollas upp ändå men de är svårt och välja själv 
    tänk du får ÄL sen ökar de med pergo så blir de dubbel 

i mitt fall släpptes två ägg och ett av äggen delades och blev två identiska.
  • wassan
    Geléhallon89 skrev 2014-08-27 10:52:50 följande:

Tack snälla du <3   :D 

Ja den gick jätte bra :)  sprack endel utvändigt och läkningen var jobbig men nu är jag mig själv igen. :)

oj! vad jobbigt men inget att bry sig om nu när du mår bra<3 
    vad roligt stort grattis ännu en gång 
  • wassan
    I have a kid skrev 2014-09-03 19:30:01 följande:
    åh vilken tur<3 
    nu hoppas vi på att ägget är befruktad..

jag inväntar bim som är på fredag tror jag för mensen bör komma 14 dagar efter ÄL och det är 14 dagar imon. 
    jag mår riktigt dåligt..mår illa, halsbränna, metal smak, ont i tjejen magen...
    allt möjligt.
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 07:13:37 följande:

En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?

Testlagret:

One step:

det kan ändras väldigt fort..
    jag själv tror inte på dessa tester därför köper jag alltid den digitala 
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 18:44:25 följande:

Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.

jaa de digitala är inte direkt billig.

är det din första gång ?

prova att testa på kvällen också för vissa får ökad utslag då.

jag kan  ta ett exempel på mig själv.
    hade tydliga symtom på ÄL men morgonen fick jag inget utslag vid 8 tiden sen vid 3 tänkte jag nu jävlar och det var inget men något sa mig ändå att håll dig och testa innan läggdags och då dök det upp en glad gubbe..

alla är olika så det gäller att prova sig fram 
    all lycka 
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 19:50:26 följande:
    Har bara testat tidigt på morgonen, blir inte av annars när man har fullt upp med en 2-åring....får se om jag lyckas hålla mig någon kväll och kan testa. Tar det sig inte denna månad ska jag annars testa mer seriöst nästa månad. Är dessa test också känsliga för mycket dricka innan? Har nämligen druckit väldigt mycket idag, annars hade jag kunnat testa nu..
    jo jag förstår det är inte helt rätt.

jag är inte så säker men man skall inte dricka så mycket för att det inte skall bli så utspädd.. måttligt drickande förelår jag sen kan man dricka hur mycket man vill
    önskar er all lycka  
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-05 11:37:37 följande:

ja gårdagens ser starkare ut det tycker jag med.
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-05 18:47:45 följande:

Undra vad det betyder? Att ägglossning blir 24-48 timmar från gårdagens test? Eller att ägglossning är på gång men inte än?

har du flytningar ? 
    det tar 12-24 h tror jag innan ÄL sker.

LH ökning inträffar cirka 24-36 timmar innan ett ägg lossnar från äggstockarna så man bör ha samlag inom de närmaste 48 timmarna 
     har lärt mig detta från clearblues instruktions lapp från testet..

har ni myst något igår? mys på idag också om ni kan..
    eller testa med äl test
  • wassan

knytes: när jag tog min första kur så fick jag inte flytningar som jag brukade ha  i vanliga fall..

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-06 11:35:52 följande:

Men du fick ägglossning ändå eller?

ja precis! blev till o med gravid med trillingar :) (som slutade i mf)
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-06 11:59:32 följande:

Ah, okej vad bra, då finns det hopp ändå alltså :) har ju känningar i tjejmagen så förhoppningsvis ...

jaa precis :) håller tummarna 
Svar på tråden Pergotime, följas åt?