• Söker

Dagsutflykter i Stockholm?

Har ni några tips på roliga dagsutflykter i stockholmsområdet? Det kan vara allt ifrån sol och bad, skärgårdsresor, kultur mm. Eftersom jag själv är barnlös, vill jag helst ha tips på vuxenaktiviteter. :)

• Svar på tråden Dagsutflykter i Stockholm?
  • Crazy Baby

Idag har jag och maken åkt på "Lilla Skärgårdsturen med lunch".

En tre timmars tur där det serverades lunch om man vill, går ju bra utan också!

Det är en guidad tur och trots att vi båda är uppvuxna här i Stockholm fick vi reda på massa roliga saker!

Båten var fullbokad idag, men det kändes inte alls som det var mycket folk, väldigt trevlig och mysig liten tur!

Läs mer på:

www.stromma.se

• garib

Fjäderholmarna,Hagaparken och fjärilsmuseet,Vaxholm,Drottningholm

• Söker

Crazy baby: Vad kul! Jag kollade på "tusen öars kryssning" på samma bolag och tyckte att det verkade jätteintressant. Dock tar det en hel dag och kostar en del. Speciellt om man vill dricka lite vin till maten också. Kul med en kortare utflykt också!

• Söker

Hm. Sola med picknick och sen en promenad i hagaparken och avsluta med ett besök i fjärilshuset vore ju inte helt fel. Och om man vill fortsätta kvällen sen kan man ju promenera vidare till stan och äta middag på nån uteservering om det är en fin kväll. Tack igen för tipsen! :)

Svar på tråden Dagsutflykter i Stockholm?