• FruTrött

Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!

Min lille poke gör alltså motorljud med munnen! Så gjorde aldrig min dotter (så jag antar att det är för att han är kille?) Är han inte lite tidig? Jag antar att han har snappat upp detta när vi har varit där det finns trafik?

Hur gör jag nu? Hur uppmuntrar jag detta på bästa sätt? Ska jag ge honom en leksaksbil/ le och säga "biiil, brum brum" när han gör ljuden för att visa att han gör rätt?...eller hur har ni andra gjort?

För mig är det viktigt att han utvecklas på "rätt sätt", och då jag har förstått att fascinationen för motorfordon är en viktig del i detta tar jag gärna emot tips från andra pojkföräldrar! Eller är denna "drift" kanske så stark så att det sköter sig självt?

• Svar på tråden Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!
  • LillGris

Om du är en Bra Mamma köper du givetvis en riktig bil till honom. Det går bra med begagnad från blocket. Lycka till!

• mfe
    LillGris skrev 2013-07-25 21:43:27 följande:
    Om du är en Bra Mamma köper du givetvis en riktig bil till honom. Det går bra med begagnad från blocket. Lycka till!
    men vadå begagnad? inte kan han ha en begagnad!! måste ju vara en sprillans ny, alla kommer ju skratta åt han annars!
  • Severus

Låter helt normalt för en pojke i hans ålder. Skulle däremot oroa mig om han sken upp och log varje gång det spelades schlager på radio/tv.

• FruTrött

Nä, men en riktig bil tycker jag är lite tidigt! Däremot har jag funderat på en sån där "leksaksbil" som är stor nog att sitta i och som ser ut som en riktig bil! Eftersom han sitter bra själv borde det väl funka med en sådan?
    Är ni pojkföräldrar?...annars kanske det är lite svårt att förstå hur det är! Innan jag själv fick en pojke visste jag inte att det skulle vara en så tydlig skillnad!!Förvånad

• FruTrött

Nä det oroar jag mig inte för det minsta, eftersom han nu så tydligt har visat vilken typ av intressen han harGlad

• faithfully

Vår dotter gör så men vi kom ju på att det var stavmixern hon härmade.

• Severus

Fick tre grabbar efter mina två flickor. Har vana av båda könen
    Min mellangrabb tenderar att bli gay eftersom han från mycket liten ålder intresserats av inredning, växter och musik

• LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 21:44:15 följande:
    men vadå begagnad? inte kan han ha en begagnad!! måste ju vara en sprillans ny, alla kommer ju skratta åt han annars!

Förlåt, det var min hippieflummiga sida som talade :/
    FruTrött skrev 2013-07-25 21:53:40 följande:
    Nä, men en riktig bil tycker jag är lite tidigt! Däremot har jag funderat på en sån där "leksaksbil" som är stor nog att sitta i och som ser ut som en riktig bil! Eftersom han sitter bra själv borde det väl funka med en sådan?

Är ni pojkföräldrar?...annars kanske det är lite svårt att förstå hur det är! Innan jag själv fick en pojke visste jag inte att det skulle vara en så tydlig skillnad!!

Ja visst har jag en gosse! Han tittade på en docka en gång när han var 6 månader, som tur är kunde vi avstyra eventuella bögtendenser genom att köpa en volvo 850 billigt på blocket. Jag rekommenderar verkligen en riktig bil framför t ex en bobbycar. Så han får känsla för manligheten i att vrida på startnyckeln t ex.
  • LillGris
    faithfully skrev 2013-07-25 21:55:51 följande:
    Vår dotter gör så men vi kom ju på att det var stavmixern hon härmade.

Det är lätt att förväxla ljuden, men det är bara att kolla om det är en snopp eller snippa mellan benen så vet man om barnet imiterar köksredskap eller fordon.
Svar på tråden Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!