Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!

Om du är en Bra Mamma köper du givetvis en riktig bil till honom. Det går bra med begagnad från blocket. Lycka till!

• LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 21:44:15 följande:
    men vadå begagnad? inte kan han ha en begagnad!! måste ju vara en sprillans ny, alla kommer ju skratta åt han annars!

Förlåt, det var min hippieflummiga sida som talade :/
    FruTrött skrev 2013-07-25 21:53:40 följande:
    Nä, men en riktig bil tycker jag är lite tidigt! Däremot har jag funderat på en sån där "leksaksbil" som är stor nog att sitta i och som ser ut som en riktig bil! Eftersom han sitter bra själv borde det väl funka med en sådan?

Är ni pojkföräldrar?...annars kanske det är lite svårt att förstå hur det är! Innan jag själv fick en pojke visste jag inte att det skulle vara en så tydlig skillnad!!

Ja visst har jag en gosse! Han tittade på en docka en gång när han var 6 månader, som tur är kunde vi avstyra eventuella bögtendenser genom att köpa en volvo 850 billigt på blocket. Jag rekommenderar verkligen en riktig bil framför t ex en bobbycar. Så han får känsla för manligheten i att vrida på startnyckeln t ex.
  • LillGris
    faithfully skrev 2013-07-25 21:55:51 följande:
    Vår dotter gör så men vi kom ju på att det var stavmixern hon härmade.

Det är lätt att förväxla ljuden, men det är bara att kolla om det är en snopp eller snippa mellan benen så vet man om barnet imiterar köksredskap eller fordon.
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:06:57 följande:
    jaaa, det hoppas jag verkligen!! sätt inte andra föräldrar i skiten nu :(

Nu skäms jag jättemycket. Dels för att jag gav dåligt råd, dels för att jag inser att det är MITT fel att sonen blev mobbad på ÖF av de andra 6månadersbarnen :(
  • LillGris

Åhhhh ångest!!! Men jag har köpt en splitterny stavmixer och elvisp till dottern på 3 veckor! Henne ska jag inte förstöra iaf! Men tror ni hon kan leka med mixern redan eller ska man vänta tills hon är äldre, två tre månader? Det känns viktigt att hon kan hantera den när det är dags för smakisar så hon kan laga sin egen mat. Som en Riktig Kvinna.

• LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:11:22 följande:
    har du bara köpt en begagnad bil till din son? då förstår jag verkligen att han blev mobbad................... jag har bara en dotter på 1,5 år och hon sminkar jag varje dag så hon är fin inför killarna och då kan hon skaffa en kille med en RIKTIG bil...

Han kommer typ aldrig få ligga. Och det är mitt fel :,(
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:15:27 följande:
    vänta inte! hon måste kunna hjälpa till i hemmet innan hon är året, annars är ju hon förstörd för framtida män, HALLÅ tänk lite...

Jag är verkligen en dålig mor. Men det är för att jag lekte med bilar och knallpulverpistoler som liten snarare än dockor och kastruller :(
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:21:28 följande:
    uppfostrade inte dina föräldrar dig till en tjej? hur kan din man ens skaffa barn med dig förstår jag inte... barbie dockor, sköta hushållet och behaga sin man är en kvinnas jobb! inte leka med bilar osv, det är killars grej!

funderar på anmäla dig till soc just nu.. 

Mina föräldrar är nån slags rödvinsvänster-flum-feminist-muppar som uppfostrade mig till "en individ istället för kön". Man bah, TACK SÅ JÄVLA MYCKET. Min "man" är lite bögig så.. Du behöver inte ringa soc. Jag har insett våra brister och anmält mig själv.
Svar på tråden Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!