Flytta, göra sig av med allt!
Jag planerar en flytt. En lång, lång flytt. Bor i norra delen av Sverige nu och tänker flytta till Skåne. Dock har jag aldrig flyttat ensam förut utan hjälp av närstående, men den här gången är jag helt ensam i flytten.
Jag har väldigt mycket saker. Alldeles för mycket saker. Dock har jag ingen bil och inget körkort, så jag måste troligen göra mig av med allt jag äger och har. Saker sen jag var liten, möbler, böcker, kläder, etc. Jag måste helt enkelt flytta med tåg och påbörja allt från början.
Är det någon som gjort en sån här flytt förut? Hur gick det för er? Jag planerar att ha dubbla/tredubbla ombyten kläder på mig och ha med ett par väskor med det allra viktigaste. Sen min hund såklart, för han ska också få följa med.
Kan jag säga upp min lägenhet innan jag hittat något annat, eller hur löser man sådant? Jag har aktivitetsersättning från Försäkringskassan just nu, och får då bostadstillägg. Kan jag vara t.ex inneboende hos någon och ändå få det? Kan jag hyra i andrahand? Jag har nämligen betalningsanmärkningar (inga hyresskulder) och jag står utan borgenär då jag inte har så bra kontakt med släkt och familj och sådär.
Ni kanske tycker att den här flytten låter helt dum att göra? Jag kan säga att jag har mina skäl. Min son bor nämligen där.
Kom med tips och erfarenheter, både positiva och negativa saker kan vara bra att höra :)