• Anonym (bitter?)

Ska jag vara så jävlig att vi ska tvinga bonusbarnen med hem till mina föräldrar 1 vecka?

Jag och min sambo har ett barn gemensamt och han har även två barn sedan tidigare.
    Mina föräldrar bor 40 mil härifrån och det blir inte att dom kan träffa mitt barn så ofta som de vill pga avståndet. 
    Dom har semester nu och vill att vi kommer och hälsar på dom, den enda tillfället som passar i sommar men då har vi såklart sambons barn som inte vill åka dit. Barnen är 11 och 8 år och dom vägrar verkligen. Om jag hade kunnat åkt buss och tåg med mitt barn upp hade det inte varit några problem att åka bara jag och hon men att sitta på en buss i över 9 timmar men en 1,5 åring kommer aldrig och funka och bilen kan vi inte heller ta då jag inte har något körkort.
    Känner mig så bitter att jag är beroende av sambon för att ag och dotter ska kunna träffa mina föräldrar. Dom kan tyvärr inte komma ner till oss heller då dom håller på bygger och målar under deras semester...    

• Svar på tråden Ska jag vara så jävlig att vi ska tvinga bonusbarnen med hem till mina föräldrar 1 vecka?
  • Anonym (mia)

Antingen bestämmer ni att ni åker som familj och då får hans barn följa med. Kanske finns det utflykter ni kan göra i närområdet som de gillar. Om dina föräldrar är elaka mot hans barn tycker jag dock inte det är en bra ide.

Eller så får de komma till er om de vll träffa sitt barnban, eller att ni åker vid något annat tillälle. 40 mil är inte så mycket, det kan ni ju åka på en långhelg om ni vill.

• Bebelle

Det är inte jävligt av dig att ni åker till dina föräldrar. När man är 8 och 11 år får man hänga med på det som de vuxna bestämmer . Din mans barn sen innan har nu fått en bonusmamma/styvmamma och med det kommer övrig bonus/styvfamilj. Hör med dem om ni kan göra något speciellt hos dina föräldrar så att det blir roligare för dem.

• hallontroll

Nej , det är inte jävligt av dig. Självklart kan inte barn bestämma vad vuxna får göra , oavsett det gäller bonusbarn eller biobarn.

• Anonym (Ida)

Finns det utflyktsmål i närheten av dina föräldrar som din man och de äldsta barnen kan åka (dagsutflykter) till medans du och den lilla umgås med dina föräldrar? Om det bara blir "umgås på hemmaplan" som gäller kan jag förstå om de inte jublar över att åka till dina föräldrar -de har ju inte en relation till dem på samma sätt som du, den lilla och din man.

Kanske ni kan stanna på vägen dit/hem och besöka nåt kul turistmål också så att dey bli något mer för dem än att "bara" besöka din släkt.

• sisley

Jag tycker inte heller att ni ska låta barnen diktera villkoren för hur du och din man vill fördriva semestern. Det måste ju finnas saker som de kan göra på den orten också? En av er kan ju göra små utflykter med de äldre barnen medan ert yngsta barn tar igen förlorad tid med sin mormor och morfar.

• Sadie

Det är inte jävligt av dig så länge du och din sambo tar beslutet tillsammans. Det är jävligt av dig om du bestämmer detta mot hans vilja.

• YokohamaNr2

Hur kan det ta 9 timmar att åka 40 mil? det tar väl 4-5 timmar att köra och i så fall kan kanske din sambo köra upp dig, och sen hitta på något kul med sina barn halvägs hem eller något

• zest
    YokohamaNr2 skrev 2013-07-26 15:32:51 följande:
    Hur kan det ta 9 timmar att åka 40 mil? det tar väl 4-5 timmar att köra och i så fall kan kanske din sambo köra upp dig, och sen hitta på något kul med sina barn halvägs hem eller något
    Tror att TS syftade på hur lång tid det tar att ta sig dit med buss och tåg (inklusive byten).
  • Anonym (nej)

Nej tycker inte Du är elak, dom vuxna bestämmer väl i familjen?

• Anonym (mia)

Däremot kan jag tycka att dina föräldrar borde prioritera om lite. Varför kan inte dom åka till er? Är det verkligen den bästa lösningen att släpa två vuxna och tre barn, varav en bebis, 40 mil för att de ska få bygga och måla? Vore det inte enklare om paret utan små barn åker?

Svar på tråden Ska jag vara så jävlig att vi ska tvinga bonusbarnen med hem till mina föräldrar 1 vecka?