• Anonym (ledsen)

det ofattbara händer igen..mf i v 11+0

Hej,vaknade halv 5 i morse av att det var blött,vet inte om jag kissat på mej..jag var uppe på toan å såg då att jag förutom det blöta hade blödigt..å det har hållt på att blöda,har även fått ut 2 stora klumpar som antagligen e fostret å moderkakan..gick idag in i v 11+0,min son skulle fått ett syskon i februari 2014.. Har pratat med dom på gyn jouren,ska höra av mej vid 8 för att få tid så dom kan kolla om det finns rester,har fortfarande ont å blöder rikligt..nån mer som fått mf i v 11 som vill dela med sej?? P.s har haft 4 mf innan,2 innan sonen å 2 efter sonen,så detta e mitt 3:e mf

• Svar på tråden det ofattbara händer igen..mf i v 11+0
  • Anonym (Sissi)

Vad jobbigt ts=(. Hoppas du får behålla nästa bebis. har du kollat upp så inget är fel?

• yodi

jag fick missfall i v 10, jag bara små blödde till och från så det slutade med en skrapning då det inte ville komma ut av sig själv.

håller tummarna för att det går bättre nästa gång, när man har haft 3 missfall i rad så brukar man vara berättigad till en utredning.  

• Anonym (Sissi)

Ni som får så sena missfall ser ni fostret? Jag menar i v 10 och 11 har ju fostret både ben armar fingrar tår? fast det kan ju ha dött mycket tidigare och kommit ut först i v 11 såklart. ursäkta för konstig fråga. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Sissi) skrev 2013-07-27 08:17:06 följande:
    Ni som får så sena missfall ser ni fostret? Jag menar i v 10 och 11 har ju fostret både ben armar fingrar tår? fast det kan ju ha dött mycket tidigare och kommit ut först i v 11 såklart. ursäkta för konstig fråga. 

I mitt fall gick det inte att se fostret,har bara fått ut som stora mörkröda klumpar,gick inte att se var det var för något..
  • mamaleona

har dom kollat upp så att det inte är nåt fel med koagulationsfaktorerna? Ibland kan ett litet blodprov ge svar och man använder klexane el dyl under graviditeten och allt går bra?

• Anonym (ledsen)

Har ja aldrig hört innan,men e säker på att det e mf,har fått ut rejäla blod klumpar nu e smärtan borta å det blöder mindre än hälften av det som kom under missfallet..får se om ja får kolla idag el imorgon om de finns rester kvar,väntar på att gynjouren ska ringa upp mej!

• ebbozz

vi var inne på ultraljud i mitten på v.11 nu i onsdags. Då fanns inga hjärtljud och fostret hade troligtvis dött i v.7-8.
    jag var inne på gynakuten i torsdags och fick cytotek att ta hemma. blödningen startade några timmar efter första tabletterna.
    störtblödning med klumpar i, har läst att man kan blöda i flera veckor och börjar bli lite fundersam för jag blödde bara (extremt mycket iofs) i några timmar under kvällen/natten och sen dess har det inte kommit någonting alls. hade inget ont heller... 

• Bobelin

Fick missfall för snart två veckor sedan. Min son skulle också fått ett syskon i feb. Det började med en sparsam blödning som blev kraftigare och så började det göra ont. Åkte in till gyn och de såg ett 6-7 veckor litet foster utan hjärtslag ( skulle varit i början av vecka 11). Fick ta cytotek för att hjälpa till att få ut fostret. Jag blödde ordentligt stora blodlevrar i något dygn till innan det kom en fastare klump med lite mer struktur, troligtvis moderkakan. Såg aldrig något foster. Det kom en till stor klump dagen därpå och sedan blödda jag som en vanlig mens i en vecka. Förutom att jag fortfarande har bruna flytningar.

• Anonym (V10)

Hej min två barn skulle få ett syskon i feb men har varit på vul och har inget foser i magen :/ nästa v får vi veta om det finns en bebbis eller om vi ska få hjälp med att få ut de :(

• Anonym (ledsen)

E fortfarande lika ledsen för att jag fick missfall förra lördagen Ja beklagar era missfall oxo,det är hemskt..vi hade verkligen sett fram emot att få ett syskon till vår son.. Detta e vårt 3e missfall,så vi ska på utredning den 29/8..längtar massor till dess,men kommer vara skit orolig nästa gång ja blir gravid

• Anonym (V10)

Lycka till:) hoppas ni får veta varför missfallen kommer hela tiden. För mig känns det helt ofattbart att hinnsäken var tom :/ och de kan inte säga om det har varit ett foster eller inte. Jag tänker att det inte varit ett foster efter som jag kan bearbeta de lättare då :/ ska på åter besök i morgon och jag vet att vi kommer få medecinskhjälp hjälp med att få bort det som är kvar. Det är bättre att var inställd på det värsta . Kan man inte få extra ultra ljud när det varit så här i nästa grav ? Får jag fråga hur gammal du är ts ? Jag är 25 år

• Mizzii

Me fu TS jag vet vad du genomlider nu.
    Beklagar verkligen det hemska du behöver gå igenom nu.
    I nov 2012 fick jag MF  och fick föda fram min lilla flicka.
    Var jätte ledsen men blev sen gravid fort igen ovh lyckan var total när jag plussade igen och allt såg bra ut men sen upprepades allt det hemska igen och fick MF igen och fick även denna gången föda fram en liten son den 2 maj 2013.
    Var hemskt jobbigt att behöva vara på samma avdelning bland andra lyckliga mammor som fått barn och gullade med dom.
    Själv satt jag ensam i tårar och hade "Bara" hand och fotavtryck kvar av mina älsklingar.
    Har även fått 3 tidiga MF...      
    Har tagit prover för n stor utredning och väntar på fler svar.
    På barnen har det varigt bra iaf, infga fel där.

Nu försöker vi igen och hoppas det går vägen om jag blir gravid igen.

Många kramar      

Love all of my kidz
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (V10) skrev 2013-08-05 07:18:52 följande:
    Lycka till:) hoppas ni får veta varför missfallen kommer hela tiden. För mig känns det helt ofattbart att hinnsäken var tom :/ och de kan inte säga om det har varit ett foster eller inte. Jag tänker att det inte varit ett foster efter som jag kan bearbeta de lättare då :/ ska på åter besök i morgon och jag vet att vi kommer få medecinskhjälp hjälp med att få bort det som är kvar. Det är bättre att var inställd på det värsta . Kan man inte få extra ultra ljud när det varit så här i nästa grav ? Får jag fråga hur gammal du är ts ? Jag är 25 år

Usch beklagar :-/ det e så jobbigt när man så gärna vill ha barn att det blir så här dom flesta ja känner vet knappt vad missfall betyder..dom har aldrig upplevt det.. Jag e oxo 25 år
  • LFF

Beklagar ditt senaste mf och även de tidigare.

Jag har själv två i bagaget. Båda runt v12-13. Det första var ett "riktigt" mf och jag började spontanblöda... mycket... Åkte in till gynakuten och först tvivlade de ens på att jag varit gravid då det inte syntes några spår alls i livmodern. Dock visade blodprovet på rätt höga Hcg-värden vilket fick dem att inse att jag hade rätt.

Andra gången var ett MA som upptäcktes på KUB-ul. Liten hade dött i v9 ungefär. När jag kom ut därifrån kände jag hur något klickade till i kroppen och visste att inom 24 timmar skulle jag börja blöda. Mycket riktigt, samma kväll började det.

Efter det andra misslyckade försöket att få ett levande barn försökte jag få till en koll av mig men som vanligt blev det bemötandet "Jag förstår din oro och ledsamhet men tyvärr måste man ju ha haft tre missfall för att få en utredning". Hade lite strul i mina ögon med mensen under våren året efter MA't och hamnade hos en väldigt trevlig och bra gynekolog som tog min oro på allvar. När vi ett par månader senare skildes åt sa han "Ring mig nästa gång du får ett pluss så ska vi kolla läget att allt ser bra ut.

I vårvintras plussade jag igen och ringde självklart till honom och fick en tid ca två veckor senare. Det VULet visade på inte mindre än två små säckar med små aliens i med pickande hjärtan. Hade svårt att tro på det dock men det var ändå en lättnad att i v8 få se att jag var faktiskt gravid. Inför KUB-ul var oron tillbaks men allt såg bra ut. Dock var det inte förrän vid RUL jag på allvar kunde förstå att jag äntligen ska bli mamma.

Det jag vill ha sagt är, försök hitta en bra gynekolog som faktiskt LYSSNAR på dig och din oro. Med så många missfall bakom sig som du har så har du rätt till en grundlig undersökning om varför kroppen stöter bort de små. Det kan vara så att det blir små proppar i det som ska bli moderkakan som ställer till det men det kan även vara så att du har ett alldeles för bra immunförsvar som ställer till det (har läst om det, minns inte var men googla eller kolla här på FL, har för mig det var där jag läst det, under "svårt att bli gravid").

• Anonym (3an)

Vart med om samma i denna v. Trodde jag var i v 18 men fostret dött i v 12 13 men kroppen fattade inte betedde sig gravid och jag hade symtom kvar. Fick blödning och åkte in på gyn. Fick piller som skulle avbryta graviditeten. In 2 dagar efter för o sätta i gång "förlossningen". Det var hemskt. Fostret hade ben o armar och huvud och allt fanns där. Det var så litet. fick se det i går innan jag åkte hem. Men har 2 barn sen innan och ett missfall före det. Du kommer snart ha din bebis. Lycka till

• Anonym (ledsen)

Hej har fått livmodern,äggstockarna å slemhinnan undersökt..läkaren har även kollat om det finns polyper,men det gjorde det inte..allt var normalt..sen har jag å min sambo lämnat prover,han behövde vara lämna 1 rör,ja fick lämna 10 rör.. Fick svaren nyligen på sköldkörteln,den fungerar normalt,men det finns antikroppar i blodet som tyder på att ja har en ökad risk för att få underfunktion i sköldkörteln.. Dom andra svaren har inte kommit än :-/ är orolig som f*n Läkaren sa att vi kunde försöka bli gravida under utredningen..vi har försökt,men ännu inte lyckats :-/

Svar på tråden det ofattbara händer igen..mf i v 11+0