• levande charader

Kräftfest/buffé

Jag behöver hjälp med att få ihop den ultimata kräftfesten Såjag skulle vilja ha tips på goda pajer, röror, krämer, smårätter osv som skulle kunna tänkas passa på en kräftfest! Vad är era smarrigaste recept?

• Svar på tråden Kräftfest/buffé
  • LillGris

Västerbottenpaj är ju standard, men jag föredrar små västerbottensnurror, man tar bara smördeg, på med massa västerbottenost, riven eller hyvlad, rulla ihop, sen skjuts in i ugnen, typ 175-200 grader tills färgen ser trivsam ut. Sen skär man bara upp den så har man himla goa tilltugg.

• levande charader
    LillGris skrev 2013-07-27 13:53:15 följande:
    Västerbottenpaj är ju standard, men jag föredrar små västerbottensnurror, man tar bara smördeg, på med massa västerbottenost, riven eller hyvlad, rulla ihop, sen skjuts in i ugnen, typ 175-200 grader tills färgen ser trivsam ut. Sen skär man bara upp den så har man himla goa tilltugg.

Mm, gott och enkelt, tack! Jag hade faktiskt tänkt hoppa över den vanliga västerbottenspajen till förmån för någon annan paj, kanske en med kantareller i så dessa snurror skulle passa perfekt
  • LillGris

Annars är ju ett hett tips att göra västerbottenpaj med kantareller i. DET är det bästa av två världar :)

• LillGris

Ostkräm till brödet:

3 dl crème fraiche

1 msk majonnäs

2 dl kryddost, riven

2 krm salt

1 krm svartpeppar, nymald

Blanda ihop allt bara :)

Romsås är ju ljuvligt till. Hmm.. Sen vet jag inte mer. Ja snaps då ;)

• levande charader

Tack för alla bra tips, allt låter riktigt gott! Fortsätt gärna så jag har massor med gott att välja och vraka mellan

• LillGris

Man kan göra små räkcrustader, med creme fraiche, rom och räkor. Det är göttans!

Svar på tråden Kräftfest/buffé