• TaaDaa

Hatar min man

Anonym (TS) skrev 2013-07-27 21:40:08 följande:
    Exempel (vanligast): "Så där kan du ju inte göra. Du lär henne ju att hon kan skrika sig till saker." "Ja, skyll på mig bara. Du tycker alltid att allt är mitt fel" eller: "Det blir orättvist mot barnen om du gör så där" "Ja, jag är en helt vääärdelös pappa" "Men det sa jag inte. Jag tycker du är en bra pappa, men du behöver bli mer konsekvent" "Nää, jag är helt sämst"

Men varför kritiserar du din man hela tiden? Och gör du det framför barnen? Anledningen till att det är enklare med barnen när han inte är där är nog inte för hans frånvaro ,utan för att när ni båda är där kan de manipulera er föräldrar emot varandra och få sin vilja igenom, eller för att de känner sig osäkra de vet inte riktigt var gränserna går. Du säger en sak, deras pappa en annan. Ni måste prata med varandra utan barnen närvarande, om hur ni kan få saker och ting att fungera så att ni BÅDA gemensamt kan dra gränserna och då också stå som enad front. Det betyder inte att du bestämmer vart gränserna ska dras, utan ni måste komma överens om hur ni båda vill ha det. Man väljer sina fighter ts, Mannen du gifte dig med har ju klart förändrats, pappa till tre nu, och du har också förändrats även om du kanske inte ser det. Ni måste hitta tillbaka till varandra igen helt enkelt. Gör saker ihop på tu man hand, lägg barnen lite tidigare och ät sen middag tillsammans med levande ljus, Ett bubbelbad , massage. Förför din man lite, låt honom inte glömma varför han föll för dig från början, och han kommer att få nya krafter med familjen. Låt honom inte känna sig värdelös ytan visa honom att du behöver honom och behöver hans stöd. Mer respekt för din man , och han kommer behandla dig som den man han är!
Svar på tråden Hatar min man