• Anonym (man)

Hatar min man

Anonym (TS) skrev 2013-07-28 00:08:34 följande:
    Varför så många frågetecken?

Jag har också ställt mig den frågan, för jag vill vara rättvis mot honom, men nej. Jag var väldigt kär i min man väldigt länge efter att barnen fötts trots att han ändrades redan när de var nyfödda. Han blev som förbytt. Till saken hör att han alltid har blivit väldigt grinig när han varit trött. Jag har ju vetat om det och har därför aldrig brytt mig om att han muttrat de gånger han sovit dåligt. Jag visste ju att det skulle lossa direkt efter att han fått sova en stund.

Men nu är han ju konstant trött och därför också konstant grinig. Jag har haft en make som varit sur och butter i över tre år nu. Vem orkar med det ovanpå allt annat?

Jag brukar ofta säga till honom att han är en bra pappa och säga uppmuntrande saker när jag kan och det känns bra.
    Googla lite på narcisism och sådana personlighetsstörningar.

Jag har nästan exakt samma erfarenhet, efter tre-års drömförhållandet kom vi hem från bb. Min sambo var då som förbytt och omvandlad till ett kränkande barn.

Min terapeut säger att det beror på att barnen kom hem, och då tog en del av den viktiga totala uppmärksamhet min sambo fått innan barnen fanns.
Svar på tråden Hatar min man