• Respekt

Hatar min man

Du delar alltså ditt liv o säng med någon du hatar !!

Varför ???  

• Respekt
    Anonym (TS) skrev 2013-07-28 00:40:55 följande:
    För att jag någonstans hoppas att den jag lärde känna, blev kär i och gifte mig med ska komma tillbaka. Jag älskade honom så mycket att jag knappt kan skriva det utan att gråta. Vi har ett helt liv tillsammans, både bakom oss och framför oss - om det går. Jag vet bara inte hur jag ska kunna få honom att "vakna", eller inse att det är jag som behöver vakna om han aldrig kommer att bli sig själv igen.

När man blir förälder förändras förhållandet från att vara kille/tjej till att bli mamma/pappa o på den resan växer vissa ifrån varandra o vissa inte.

Jag TROR inte du kan få honom att vakna upp, men jag kanske har fel.

Många förhållanden kraschar ju när man skaffar barn, men kanske ni kan rädda det, hoppas det för eran o barnens skull Solig

Men har man börjat känna hatkänslor är det svårt     
  • Respekt
    Anonym (TS) skrev 2013-07-28 09:28:56 följande:
    Han vägrar flytta ut och jag har inte råd att bo kvar själv.

Jag vill först veta vad som har hänt med honom. Varför är han sådan här? och sen ta ställning till om det går att "få tillbaka" honom. Sen kan jag lämna honom, när jag prövat allt. Mitt bland allt svammel här på FL brukar det finnas flera vettiga röster. Jag startade den här tråden för att kunna sålla fram dessa guldkorn. Jag har säkert missat något (annars borde jag ju förstå bättre vad det är som händer) men jag fattar ingenting av det här.

Har du alltså bett honom att flytta ut ?

Han är nog inte den enda som har förändrats, men så länge han inte vill försöka göra nått åt saken så går det ju inte.

Eftersom vi inte lever i eran relation så är det även svår för oss att förstå.

Men ibland så växer man helt enkelt ifrån varandra under småbarnsåren      
  • Respekt

Jag förstår att vi alla tycker o tänker olika, men i vissa situationer hatar du din man, du har även uttryckt en önskan om att skiljas.

O han vill inte försöka göra nåt åt saken ( Han kan ju tycka att problemet ligger hos dig ).

Varför kämpar ni för, vet att du vill att det ska bli som förr, men ibland delas livets väg man vandrar tillsammans, och ibland så tar man olika vägar.

Ibland måste man inse att det är förlorat, men det är upp till dig att avgöra      

Svar på tråden Hatar min man