• Anonym (what)

Hatar min man

Anonym (TS) skrev 2013-07-28 00:08:34 följande:
    Varför så många frågetecken?

Jag har också ställt mig den frågan, för jag vill vara rättvis mot honom, men nej. Jag var väldigt kär i min man väldigt länge efter att barnen fötts trots att han ändrades redan när de var nyfödda. Han blev som förbytt. Till saken hör att han alltid har blivit väldigt grinig när han varit trött. Jag har ju vetat om det och har därför aldrig brytt mig om att han muttrat de gånger han sovit dåligt. Jag visste ju att det skulle lossa direkt efter att han fått sova en stund.

Men nu är han ju konstant trött och därför också konstant grinig. Jag har haft en make som varit sur och butter i över tre år nu. Vem orkar med det ovanpå allt annat?

Jag brukar ofta säga till honom att han är en bra pappa och säga uppmuntrande saker när jag kan och det känns bra.
  • Anonym (what)
    Anonym (TS) skrev 2013-07-28 00:08:34 följande:
    Varför så många frågetecken?

Jag har också ställt mig den frågan, för jag vill vara rättvis mot honom, men nej. Jag var väldigt kär i min man väldigt länge efter att barnen fötts trots att han ändrades redan när de var nyfödda. Han blev som förbytt. Till saken hör att han alltid har blivit väldigt grinig när han varit trött. Jag har ju vetat om det och har därför aldrig brytt mig om att han muttrat de gånger han sovit dåligt. Jag visste ju att det skulle lossa direkt efter att han fått sova en stund.

Men nu är han ju konstant trött och därför också konstant grinig. Jag har haft en make som varit sur och butter i över tre år nu. Vem orkar med det ovanpå allt annat?

Jag brukar ofta säga till honom att han är en bra pappa och säga uppmuntrande saker när jag kan och det känns bra.
    Han förändrades direkt... Du då?

Klart man blir grinig om man är trött! Hur mycket bidrar du till era gemensamma kostnader osv?

Han behöver kanske gå ner i arbetstid medan du kanske behöver arbeta mer för att fylla upp hålet det blir i ekonomin?

Varför ljuger du för honom?
  • Anonym (what)
    Anonym (TS) skrev 2013-07-28 09:30:15 följande:
    Jag bidrar med allt jag tjänar, precis som han.

Jag jobbar redan mer än heltid, han jobbar deltid.

Varför tror du att jag ljuger för honom?
    Arbetar du heltid? Yrkesarbetar ni lika många timmar per vecka? Bidrar du lika mycket i kronor?

Och ändå tjänar han mer? Har svårt att tro att det handlar om yrkesarbete utan tror att du räknar in varenda timme hemma som arbetstid, men jag kan ha fel.

Du skriver att du hatar honom och tycker att han är en usel pappa och förebild. Klart det är en lögn då om du säger till honom att han är en underbar pappa...
  • Anonym (what)
    Anonym (TS) skrev 2013-07-28 09:52:36 följande:
    Du behöver läsa bättre innan du skriver. Jag skriver att jag jobbar mer än heltid och att han jobbar deltid. Jag skriver att han tjänar mer än mig. Klart och tydligt.

Du kan ha fel, ja.

Jag skriver att jag uppmuntrar honom när jag kan (alltså när han gör bra saker och är snäll). Det är alltid ärligt menat.

Behöver jag? Fl har ingen sån regel. Så hur många timmar per dag yrkesarbetar du resp. han? Någonstans kommer hans trötthet ifrån.... Du behöver naturligtvis inte tro det, utan du får tro att han blev personlighetsförändrad och elak när barnen föddes och att tröttheten inte påverkar.

Har tyvärr svårt att tro att han tror dig när du mest hatar och kritiserar honom.
Svar på tråden Hatar min man