TaaDaa skrev 2013-07-27 22:03:39 följande:
Men varför kritiserar du din man hela tiden? Och gör du det framför barnen? Anledningen till att det är enklare med barnen när han inte är där är nog inte för hans frånvaro ,utan för att när ni båda är där kan de manipulera er föräldrar emot varandra och få sin vilja igenom, eller för att de känner sig osäkra de vet inte riktigt var gränserna går. Du säger en sak, deras pappa en annan. Ni måste prata med varandra utan barnen närvarande, om hur ni kan få saker och ting att fungera så att ni BÅDA gemensamt kan dra gränserna och då också stå som enad front. Det betyder inte att du bestämmer vart gränserna ska dras, utan ni måste komma överens om hur ni båda vill ha det. Man väljer sina fighter ts, Mannen du gifte dig med har ju klart förändrats, pappa till tre nu, och du har också förändrats även om du kanske inte ser det. Ni måste hitta tillbaka till varandra igen helt enkelt. Gör saker ihop på tu man hand, lägg barnen lite tidigare och ät sen middag tillsammans med levande ljus, Ett bubbelbad , massage. Förför din man lite, låt honom inte glömma varför han föll för dig från början, och han kommer att få nya krafter med familjen. Låt honom inte känna sig värdelös ytan visa honom att du behöver honom och behöver hans stöd. Mer respekt för din man , och han kommer behandla dig som den man han är!
För att han skriker på barnen och jag skriker till honom att sluta.
Alternativt att han o-uppfostrar dem och förstör saker som jag kämpat för att uppnå. Ett litet exempel av många:
Jag kan stå och laga mat och så går han in till köket och ger banan till alla (händer så gott som dagligen), trots att jag säger att maten är på gång. Sedan sitter de och petar i maten jag planerat, köpt och lagat till. Hur kul är det? Jag lagar bättre mat än de flesta och har ofta fått beröm för det tidigare i förhållandet.
Han raserar och förstör nästan varenda sak jag gör för barnen. Det är som att bo med en intern motståndsrörelse. Pallar inte!
Jag är helt med på grejen att uppskatta sin partner och visa respekt och bjuda till. Men var är respekten för mig? För våra älskade (?) barn? Jag önskar att den sista meningen vore sann. Att det vore så enkelt, men det som händer är att vi får en stunds paus när jag skämmer bort honom, men sedan återgår han till sina gamla vanor direkt efter igen. Dessutom är det förmodligen det mest avtändande jag varit med om i hela mitt liv att höra honom prata illa om sina egna barn.