hmm. självkänsla, själv kritik, självförtroende och självinstinkt. ja, jag underskattar nog mig lite, jag försöker va ödmjuk, optimistisk och realistisk. men jag är väl en aning överanalyserande (en aning, lol)
Många bäckar små. Det är ganska obehagligt med öppet forum som många tycker det är obehagligt att tala öppet för publik/grupp.
Jag tittar inte ens om dom andra har skrivit "bättre" när jag kollar gamla inlägg, så på det sättet tänker jag inte att "alla andra kan bättre". men det är sant att konstnären är sitt egna största fan och värsta kritiker. :)
Jag försöker va kort och punktlig i mina inlägg, för det är lätt hänt att det blir en bok. :D
är även orolig för att det ska ses som nån slags självhävdelse. och funderar länge på om mitt inlägg faktiskt är nåt av värde för diskussionen/ts. vilket många gånger blir till att jag inte ens gör ett inlägg. fast det förmodligen skulle tillföra något till diskussionen.
Exempelvis om någon undrar, "hur gjorde ni när bokade biljetter/sålde bilen/tappade plånboken? ectect" så kan jag skriva ett inlägg med information jag upplevde/gjorde ang ämnet. men jag postar inte vad jag skrev. det kan ta emot på så många olika sätt. känns inte så bra att berätta om mig, ens i denna post, för jag blir orolig över att det kan ses som nån slags självhävdelse. plus att jag inte kommer att tycka om vad jag skrev om några veckor framåt. som sagt. :S
Därför undrar jag om nån vet vad fobin heter. :) så kan jag läsa mer om den. jag har kanske inte fobi men ändå starkt hämning mot just forum/större chat.
privat chat/sms osv är inga problem, då blir det snabba svart som jag inte har läst om o om igen.