• KnasigeKlaes

Fel adoptivsbarn?

Hej jag och min partner har adopterat ett barn ganska nyligen, bilderna vi fick stämmer inte riktigt överens. Barnet är kraftigare än det vi beställde, därför undrade jag om det går att skicka tillbaka barnet, vem står för frakten i så fall? Tack i förväg MVH Klaes!

• Svar på tråden Fel adoptivsbarn?
  • 30plus längtar efter 1 barnet
    NBFN skrev 2013-07-27 23:02:50 följande:
    Ah men suck... Läste TS en gång till... Taggarna ut direkt! :P

Tycker dock inte det är särskilt roligt, eller inte alls faktiskt. Just för att det finns sådana idioter, och ja, det är säkert många härinne som är adopterade och inte kan ta detta skämt av olika anledningar.

Men, vi har alla olika humor, helt klart...
    Nej det är inte roligt alls! 
  • NBFN
    KnasigeKlaes skrev 2013-07-27 23:04:38 följande:
    Du har rätt i att alla har olika humor och ditt inlägg var inte roligt alls.
    Men seriöst! Sluta vara dum och dryg nu, snälla! Respektera andra människor. Adoption är känsligt. Visst, man ska inte behöva gå runt och vara rädd för att prata eller skoja om olika saker för att ngn kan ta åt sig, men att ha respekt för andra är fan ett måste, oavsett om det är humor eller inte! Jag menar, att skoja om att man vill returnera ett barn man beställt, usch nej! Tycker jag är väldigt smaklöst faktiskt!
  • NBFN
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2013-07-27 23:05:40 följande:
    Nu anmäler jag dig. Att du orkar!
    Ja, gör det. Såna här dumheter alltså...
  • pluvdo
    kiki skrev 2013-07-27 22:46:20 följande:
    Om det nu är sant det du skriver så tycker jag synd om barnet som hamnat hos en adoptivförälder som dig! Och hur kan du ens ha fått adopterat?!!
    Klart det inte är sant.
  • pluvdo
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2013-07-27 23:05:40 följande:
    Nu anmäler jag dig. Att du orkar!
    NBFN skrev 2013-07-27 23:13:14 följande:
    Ja, gör det. Såna här dumheter alltså...
    Men snälla nån. Skämta måste man väl få göra? Vem skadas av denna tråden?
  • KnasigeKlaes
    pluvdo skrev 2013-07-27 23:16:55 följande:
    Jag skadas eftersom jag inte får svar på min fråga.
  • 30plus längtar efter 1 barnet
    pluvdo skrev 2013-07-27 23:16:55 följande:
    Det finns vissa saker man inte skämtar om och det här hör dit. Om jag vore adopterad så skulle inte jag tycka att det va så roligt. Vidare om jag ville adoptera vilket inte är självklart att det går igenom så skulle inte jag heller tycka det är så roligt. Barn är inget beställningsvara.
  • KnasigeKlaes
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2013-07-27 23:23:21 följande:
    Det finns vissa saker man inte skämtar om och det här hör dit. Om jag vore adopterad så skulle inte jag tycka att det va så roligt. Vidare om jag ville adoptera vilket inte är självklart att det går igenom så skulle inte jag heller tycka det är så roligt. Barn är inget beställningsvara.
    Vad säger man istället för beställa då? Importera?
  • NBFN
    KnasigeKlaes skrev 2013-07-27 23:25:19 följande:
    Vad säger man istället för beställa då? Importera?
    and I'm out. Orka med så känslolösa "skämt"
  • pluvdo
    30plus längtar efter 1 barnet skrev 2013-07-27 23:23:21 följande:
    Det hela var ju ett så uppenbart skämt att jag faktiskt inte förstår problemet.

Vem bestämmer vad man får och inte får skämta om, då?
  • pluvdo

Jag är överviktig. Jag tycker inte att det är så jätteroligt med skämt om överviktiga, men de förekommer typ överallt. Skall jag anmäla varenda inlägg, Youtube-klipp, etc. som driver med överviktiga, då?

• Fantasilös

Oj, är du missnöjd kan du väl ringa till adoptionsbyrån och få en låda som man kan skicka tillbaka bebisen i? Tror min mormor gjorde det när hon fick en kines istället för en japan som hon hade beställt..

• Maac

Hej! Ring byrån, de kan skicka en frankerad box som du kan returnera barnet i.

Svar på tråden Fel adoptivsbarn?