• Vincent2012

Äta ute med barn hur gör ni barnmeny eller inte?

Ska upp till Stockholm med familjen. Min son är 13 månader och liten i maten. Då känns barn meny på runt 70 spänn lite mycket. Hur gör man, kan man ge från ens egen tallrik om man inte äter buffé, brukar det vara några problem att kanske betala runt en 20 för att dela på maten. Eller är det bättre och satsa på barnmats burkar. Har inte lust att betala en hel barnportion då han äter knappt en halv deciliter mat. Synd och slänga en massa oxå . Men hade gärna lagt en 10-20 kr istället. Har ni tips och erfarenheter har inga. Gärna tips på bra matställen. ????

• Svar på tråden Äta ute med barn hur gör ni barnmeny eller inte?
  • ciwm

Självklart kan du ge från din egen tallrik. Jag brukar be om en extra assiett, eller ha med egen barntallrik. 

• Justlittleme

Min 3 åring är alltid liten i maten så jag slutat köpa egen barn meny till h*n.
    H*n bruka smaka på min och hans pappa.
    Går alldeles utmärkt!

• nozpa

Vi köpte och köper alltid eget till dottern.

• Vincent2012

Tänkte om det inte gillades att man delar med sig, så det blir som att strunta i att betala.

• nozpa
    Vincent2012 skrev 2013-07-28 00:05:39 följande:
    Tänkte om det inte gillades att man delar med sig, så det blir som att strunta i att betala.

Köp in något litet till barnet då. Kan ju bero på vilket ställe man är på. Men jag brukar ofta se folk ge ifrån sin egen tallrik till barnen. Du betalar ju för din portion. Och om du vill ge av den så bör det inte spela någon större roll.
  • Vincent2012

Det jag menar är oxå att på många menyer står det tex barn upp till 12 äter för 80 kr...

• FOA

När barnen var så små som 13 nånader tog vi alltid med en barnmatsburk.

När de blev lite äldre frågar vi om det är ok att barnet äter lite av våran mat på en assiett (har läst att det inte är ok på alla ställen) eller så beställer vi en starter, bröd eller liknande som vi vuxna också gillar och kan "förbarma" oss över om den inte skulle bli uppäten.

• nozpa
    Vincent2012 skrev 2013-07-28 00:08:02 följande:
    Det jag menar är oxå att på många menyer står det tex barn upp till 12 äter för 80 kr...

Dottern hade en period då hon endast åt tomater typ. Någon gång beställde vi in en tallrik med tomater till henne.
  • eliten

Så länge det inte är buffé så spelar det ju inte restaurangen någon roll om du delar med dej eller inte! Kostar ju inget extra för dem om det är du eller barnet som äter upp maten det är mest vid buffé man kan börja fundera..

Svar på tråden Äta ute med barn hur gör ni barnmeny eller inte?