Inlägg från: Anonym (Insektsfobi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Insektsfobi)

Hjälp!!! Fluga eller geting?!

HJÄLP!!! Har precis låst in mig på toaletten, och som tur är låg ipaden här inne! Det kom in en kolossal typ fluga, men är lite osäker... Varför jag skriver här? För att få hjälp att hitta modet att gå ut från toaletten igen... Den är stor som en geting, låter som en fluga men är väldigt slö. Vingarna är stora och ligger inte helt längs kroppen på den. Tyvärr vet jag inte färg då den senast befann sig i taket innan jag låste in mig... Jag är så jäkla rädd för flygande insekter, får panik och tror dom är i mitt hår... Ja, knasigt att skriva härinne, men behövde få ur mig... Tänk om det är en geting?! Det är en av de värsta av alla vidriga flygande monster!!

• Svar på tråden Hjälp!!! Fluga eller geting?!
  • Anonym (Insektsfobi)

Finns inte en ko eller häst på mils avstånd... Såg den ni sitta på en av listerna i taket, vågar ju knappt titta på den (rädd att den attackerar). Men den ser nästan lite grön ut på sidorna. Den är stor alltså, och inte alls så där "rund" i formen som en vanlig fluga. Vingarna är bred och lite spetsiga nedtill. Jag VET att jag är störtlöjlig, och såklart den inte attackerar, men jag får sådan hjärtklappning alltså... *gulp*

• Anonym (Insektsfobi)
    Anonym (orädd) skrev 2013-07-28 00:52:59 följande:
    Såg den ut så här? I så fall är det en broms.

Hmm... Ja kanske, vingarna påminner en del om den. Men bromsar låter väl ordentligt? Den här låter som en större fluga när den flyger omkring alldeles förvirrad, men ser som sagt inte ut som en fluga brukar göra, inte ens som en stor fluga kan göra... Och som sagt, jag vet att jag är störtlöjlig, och jag kan av ren rädsla sitta inlåst länge, jag vågar inte gå ut... Ååååh, blir så trött på mig själv! Hade jag haft telefonen med mig in hade jag ringt någon som fått komma hit och ta bort kräket!!!
  • Anonym (Insektsfobi)
    Anonym (lugn nu) skrev 2013-07-28 00:54:58 följande:
    Knappast geting de är inte vakna och jagar vid den här tiden! Låter mer som en mal som dragits till ljusets eller en harkrank. Inget farligt som bits.Gå du lugnt ut, du klarar det.

Det är varken en mal eller harkrank, dem är jag inte ett dugg rädd för (mer än att jag kanske viftar hysteriskt om de kommer i närheten). Den här sitter där i hörnet och ser på riktigt ilsken ut. Även om den är så ofarlig man bara kan bli så skrämmer den mig, flygande stora insekter är så otroligt obehagliga tycker jag!!!
  • Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:00:23 följande:
    Om det är en humla, vilket jag inte tror, så låt den för guds skull vara eller släpp ut den. De är totalt ofarliga och är som flygande nallebjörnar. Men tyvärr låter det som det skulle kunna vara en broms och dem är det bara att slå ihjäl. De bits dessutom...

Bumble-bee är det inte, de och såna där harmlösa krankar och nattfjärilar är jag inte rädd för mer än att jag inte vill ha dem nära. Jo, bromsar bits och det vet jag, kan bitas rejält också. Skulle det vara en broms så är den dock väldigt en väldigt liten sådan så det blir inget större bett, men bara det faktum att det KAN vara en folkilsken broms skrämmer vettet ur mig (bokstavligt talat). Störtlöjlig-tjej-HEJ!
  • Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:06:21 följande:
    Naaaw

Haha! Mmm, jättesött med en s.k vuxen kvinna som mitt i natten låser in sig på toaletten pga en, förmodligen, harmlös insekt... Suck på mig...
  • Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:05:33 följande:
    Döda den då?

HA! Jag är för feg, jag behöver ladda länge och väl för det... Men... Jag är snart på väg utifrån toaletten... Kanske den flugit ut igen? Vem vet. Ja, inte jag iaf, jag sitter ju här som ett fån...
  • Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:11:28 följande:
    Den kanske gömt sig nära din säng och kommer fram när du sover...

Ligger ett steg före fanskapet - slängde mig till sovrummet och smällde igen dörren innan jag kastade mig in på toaletten och låste (som om den skulle kunna öppna dörrar...)
  • Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:10:49 följande:
    Hahahahaha, ja, det tycker jag!

Hahaha! Ja det var ju trevligt :P då ska jag ta mig ut med min söta rädsla och försöka mörda monstret som just nu smider planer för att attackera mig. Han har nog vuxit till att vara 2 meter mellan ögonen nu skulle jag gissa på. Ser framför mig hur han kör en karate-spark på mig när jag öppnar dörren... Huva!
  • Anonym (Insektsfobi)

Okej, nu kör vi... Dörren öppnas... Där sitter han i taket... Två steg ut... Kan inte släppa blicken... Tar mod till mig... Och tar två steg bakåt och in på toa igen... Ska rulla ihop en tidning väldigt hårt och misshandla honom ordentligt...

Svar på tråden Hjälp!!! Fluga eller geting?!