• Anonym (Hjälp?)

Dåligt lukt under samlag?

Hejhej!
    Har ett mer pinsamt problem sen ungefär ett år tillbaka, och det är att det luktar dåligt när jag har sex. Varit sexuellt aktiv i 12 år och har ALDRIG känt något innan. Men sen som sagt ungefär ett år tillbaka så luktar det illa. Det kan liknas vid fisklukten man har hört talas om. Och det är inte efter sex det luktar, utan att lukten kommer inifrån under själva akten. Men i övrigt luktar det inte mer än den "friska" underlivslukten som man är van vid. Har gjort klamydiatest och även varit på vårdcentralen och blivit testad för bakteriell vaginos. Men läkaren såg inget fel och märkte inget fel och tittade mest på mig som om jag verkligen talade sanning eller om det kanske är inbillning från min sida.
    Duschar dagligen och använder mig inte av ngt starkare än intimtvätt från RFSU mellan benen. Vet inte vad jag ska ta mig till och mår riktigt dåligt över det nu. Vad mer kan jag göra? Vad mer kan jag testa för att få det att bli bra igen? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Dåligt lukt under samlag?
  • Anonym (Anonym)

Det luktar ganska mycket när jag och sambon har sex också, men övrig tid luktar ingen av oss något särskilt och vi håller oss fräscha.

Vi har dock inte kollat upp det då ingen av oss upplever det som något enormt problem, ville bara berätta så du vet att det finns fler.

• Anonym (räkan)
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-07-28 14:44:13 följande:
    Hejhej!

Har ett mer pinsamt problem sen ungefär ett år tillbaka, och det är att det luktar dåligt när jag har sex. Varit sexuellt aktiv i 12 år och har ALDRIG känt något innan. Men sen som sagt ungefär ett år tillbaka så luktar det illa. Det kan liknas vid fisklukten man har hört talas om. Och det är inte efter sex det luktar, utan att lukten kommer inifrån under själva akten. Men i övrigt luktar det inte mer än den "friska" underlivslukten som man är van vid. Har gjort klamydiatest och även varit på vårdcentralen och blivit testad för bakteriell vaginos. Men läkaren såg inget fel och märkte inget fel och tittade mest på mig som om jag verkligen talade sanning eller om det kanske är inbillning från min sida.

Duschar dagligen och använder mig inte av ngt starkare än intimtvätt från RFSU mellan benen. Vet inte vad jag ska ta mig till och mår riktigt dåligt över det nu. Vad mer kan jag göra? Vad mer kan jag testa för att få det att bli bra igen? Någon som känner igen sig?

Det är inte den andre som smells fishy då?
  • Anonym (räkan)
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-07-28 14:44:13 följande:
    Hejhej!

• Anonym (Hjälp?)
    Anonym (Anonym) skrev 2013-07-28 14:58:27 följande:
    Det luktar ganska mycket när jag och sambon har sex också, men övrig tid luktar ingen av oss något särskilt och vi håller oss fräscha.

Vi har dock inte kollat upp det då ingen av oss upplever det som något enormt problem, ville bara berätta så du vet att det finns fler.

Tack, det var faktiskt en tröst mitt i allt=) men jag tycker verkligen det är galet jobbigt och inget jag vill "lära mig att leva med". uschan..
    Anonym (räkan) skrev 2013-07-28 15:05:05 följande:

Tyvärr helt säker på det räkan! Det började smyga sig på när jag var ihop med mitt ex och det är kvar än idag när jag är tillsammans med min nya kille. Däremot är det inte lika illa varje gång, och det är inte "kväljningsexrema" lukter. mest obehagligt och fruktansvärt pinsamt att det luktar..

• Anonym (räkan)

Sägs att du blir vad du äter, skulle det kunna vara din kost som ställer till det?

• Anonym (Hjälp?)
    Anonym (räkan) skrev 2013-07-28 15:30:06 följande:
    Sägs att du blir vad du äter, skulle det kunna vara din kost som ställer till det?

Kanske skulle kunna vara så? Kan kroppen börja reagera olika på den kost jag alltid hållt mig till hela mitt liv? Vet att en har fått tipset att undvika socker, och blev hjälpt. Personligen är jag riktigt svag för socker, varit hela mitt liv men tyckt det varit okej eftersom jag rör på mig och är allt annat än överviktig. Tänk om det skulle kunna vara en sån sak som helt plötsligt ställer till det?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-07-28 15:23:35 följande:

Tack, det var faktiskt en tröst mitt i allt=) men jag tycker verkligen det är galet jobbigt och inget jag vill "lära mig att leva med". uschan.. 
    Då är det ju förstås ett problem.

Jag har hört att det kan bero på vad man äter (som tidigare nämnts) och att PH-värdet skiljer sig mycket mellan mannen och kvinnan. Jag och tjejen äter båda en del socker, och tjejen dricker väldigt lite vatten. Hon är inte heller överviktig och rör också på sig, dock är hon rökare. Vet inte om det kan påverka.
  • Anonym (Hjälp?)
    Anonym (Anonym) skrev 2013-07-28 17:33:14 följande:
    Då är det ju förstås ett problem.

Jag har hört att det kan bero på vad man äter (som tidigare nämnts) och att PH-värdet skiljer sig mycket mellan mannen och kvinnan. Jag och tjejen äter båda en del socker, och tjejen dricker väldigt lite vatten. Hon är inte heller överviktig och rör också på sig, dock är hon rökare. Vet inte om det kan påverka.

Jo ph-värdet skiljer sig jättemycket, men det ska inte ställa till det innan han kommer i henne så. Här kommer ju lukten direkt Vi sätter igång?

Kanske ska testa att dra ner på socker och sånt då, känns bara så konstigt att det bara dök upp sådär en dag utan att släppa?
  • Anonym (räkan)

Lite skeptisk att just socker är boven, men prova skadar ju inte. Tänkte mer om du ätit fetare mat osv? Preventivmedel eller hormonella förändringar kan ju spöka med stigande ålder?

• Anonym (Hjälp?)
    Anonym (räkan) skrev 2013-07-28 22:04:49 följande:
    Lite skeptisk att just socker är boven, men prova skadar ju inte. Tänkte mer om du ätit fetare mat osv? Preventivmedel eller hormonella förändringar kan ju spöka med stigande ålder?

Nej, annars äter jag precis som "vanligt", matlagningsgrädde i maten, men inget fetare än så och det är bara ett par dagar i veckan jag har grädde i maten.. Duktig på att äta frukt och grönt. Dricker helst vatten till maten. Inget överdrivet alkoholintag annat än på semestern. Min svaghet är dock kakor och choklad, men så har det varit hela livet. 
    Har inga preventinmedel sen sex år tillbaka.. och är "bara" 28 och det började när jag var 27. men det är sant iofs att hormonerna i kroppen ändras med åren. Har t.ex aldrig haft problem med pms innan jag var typ 26, då small det till som aldrig förr..
    Lactal har faktiskt hjälpt lite ibland, men man vill ju ha ngt som får det att bli BRA och fortsätter vara bra. så som det var förr, på den gamla goda tiden ;)  
  • Anonym (Anonym)

Märkligt ja. Obestämd Du har uteslutit svamp antar jag?

• Lizz

Kanske ska förtydliga att man egentligen inte kan testa för det, utan mer gå på symtombilden.

• Anonym (Hjälp?)
    Anonym (Anonym) skrev 2013-07-29 02:18:28 följande:
    Märkligt ja. Obestämd Du har uteslutit svamp antar jag?

Japp, inga såna tråkigheter. Haft det en gång i samband med en kåvepeninkur- hoppas innerligt det aldrig kommer tillbaka för det var det mest obehagliga jag nånsin har upplevt ^^
    Lizz skrev 2013-07-29 05:53:29 följande:
    Bakteriell vaginos?

Nej, inte enligt läkaren och gynekologen jag träffat. Har dessutom inga besvär i form av flytningar alls, ingen lukt under mensen och ingen lukt efter sex, utan att det är bara under tiden vi har sex och aldrig annars. Så det känns bara rent av.. knasigt?

• lollat

Tjejen jag träffar nu är jag väldigt osugen på att ta bakifrån, hon luktar alltid riktigt mycket där, lite myskigt liksom. Jag vet inte hur jag ska säga det, jag var t.ex. väldigt osugen på att fortsätta 69:an direkt efter att hon varit och pausat på toaletten. 

• Anonym (Hjälp?)
    lollat skrev 2013-07-29 11:44:00 följande:
    Tjejen jag träffar nu är jag väldigt osugen på att ta bakifrån, hon luktar alltid riktigt mycket där, lite myskigt liksom. Jag vet inte hur jag ska säga det, jag var t.ex. väldigt osugen på att fortsätta 69:an direkt efter att hon varit och pausat på toaletten. 

Jag har ju "turen" på det sätt att det luktar inte mycket och långt ifrån varje gång, det är mestoobehagligt när det händer..

Men myskigt? Låter nästan som om hon har obalans då, om det är det så hjälper ju lactal som finns på apoteket.. Frågan är hur man lägger fram en sån sak bara ^^
  • Superisam

Hej. 

Köp "Donaxyl vaginal tablett 10mg" på apoteket, ta en varje kväll vid läggdags i 6 dagar (nåt sånt?), sen är ditt problem löst! 😊 
    Hade iaf exakt samma problem jättelänge, tills jag provade det, sen var allt som vanligt igen 😃 
    Det är receptfritt läkemedel mot Bakteriell vaginos, fast utan antibiotika.

Hoppas det även löser ditt problem.

Svar på tråden Dåligt lukt under samlag?