• Anonym (Lisa)

PCOS - Hur gick ni ner i vikt?

Ni som har PSOC och haft/har mycket övervikt, hur har ni lyckats gå ner? Eller hur planerar ni att gå ner i vikt? Följde ni någon diet osv?

Har det gjort någon skillnad, att ni gick ner i vikt?

• Svar på tråden PCOS - Hur gick ni ner i vikt?
  • Anonym (Z)

Hur mycket vikt ska du gå ner? Själv kämpa jag med vlcd och det var så värt det :)

• Anonym (Lisa)

Jag ska gå ner massor! Jag vill gå ner massor!

Jag har ca 50kg övervikt och vill definitivt ner 30kg av dessa kilon, men jag går ju helst ner allt. Försöker dock att ha 30kg som ett första mål.

Vad är vlcd?

• Anonym (Z)
    Anonym (Lisa) skrev 2013-07-28 18:34:41 följande:
    Jag ska gå ner massor! Jag vill gå ner massor! Jag har ca 50kg övervikt och vill definitivt ner 30kg av dessa kilon, men jag går ju helst ner allt. Försöker dock att ha 30kg som ett första mål. Vad är vlcd?

Very low calorie diet som nutrilett och liknande själv gick jag på slanka den är grymt god
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Z) skrev 2013-07-28 18:37:19 följande:

Very low calorie diet som nutrilett och liknande själv gick jag på slanka den är grymt god
    Okej. Jag har aldrig hört att det funkat för någon, inte under en längre period. Hur gick det sen, när du övergick till vanlig mat? Hur mycket gick du ner? Hade det någon påverkan på din PCOS?
  • Anonym (Z)

Handlar väl om att man bryter det gamla matbeteendet och ersätter det med sundare när man trappar upp sen, finns en upptrappningsplan. Alltså jag gick ner 45 kilo och det var för 5 år sedan och har inte gått upp annat en menskilon som jag går ner sedan. Så visst funkar det om man vill

• Anonym (Lisa)

Det verkar inte vara så många med PCOS som gått ner i vikt. Jag trodde kanske att det var vanligare än vad det är.. det med att man kan gå upp i vikt en hel del.

• Anonym (Z)
    Anonym (Lisa) skrev 2013-07-29 13:10:56 följande:
    Det verkar inte vara så många med PCOS som gått ner i vikt. Jag trodde kanske att det var vanligare än vad det är.. det med att man kan gå upp i vikt en hel del.

Jo då jag följer många bloggar med problemet som går ner i vikt lugn och sakta men de går ner
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Z) skrev 2013-07-29 13:13:56 följande:

Jo då jag följer många bloggar med problemet som går ner i vikt lugn och sakta men de går ner
    Då hänger dom väl helt enkelt inte på familjeliv då bara ;)
Svar på tråden PCOS - Hur gick ni ner i vikt?