Pott träning för personer med autismspektrumstörning?
Hej!
Min son har just avslutat en stor utredning som inte gav tydliga resultat, mycket pga att de måste modifiera momenten för mycket samt att det fanns moment han bara vägeade göra. Slutsumman blev trolig störning i autismspektrat men iom att han bara är 3,5 ville de vänta och se hur han utvecklas innan de sätter en diagnos, de ville även avvakta talpedagogens utredning som blivit försenad flera gånger.
På nätverksmötet med barndagvården nämndes något om att det i Uppsala fanns metoder för pott träning för barn med autism. Min son har en total blockering vad gäller toalett, potta och blöjlöshet. Hela hans värld rasar. Det var pga detta det nämndes på mötet. Nu har 4 veckor av hans semester gått och vi märker ingen förbättring alls, snarare tvärt om, med "vanliga" metoder för pott träning. Jag hade velat titta närmare på denna metod som BUP talade om för att få lite tips och nya ideer, men hittar ingen info alls
Just nu är det semestertider och det är hopplöst att få kontakt, därför frågar jag här om någon känner till detta?