Anonym (Behöver råd) skrev 2013-07-28 23:48:55 följande:
Jag är så jädra trött på han alltså, han är inte helt omöjligt men han sjäkla snack om han sekonomi och hur jäkla snål jag är med föräldra dagar och hur han snart inte har råd med mat till vårt barn gör mig fan galen, hur fan har han då råd att köpa hus och dra på utomlandssemester då, ha bil osv. Han går till sin advokat snackar skit om mig, gnäller på minsta lilla till familjerätten hur dum jag är som inte skänker han dagar tex när han bara nyttjat 33 dagar och har dagar fram till nästa år att ta ut och att jag inte vill samarbeta när det han som vägrar samarbetsantal när jag sa till om det nu senast till han så sa han och vad ska barnet vara då har du tänkt dig? Ja sa ja med såklart eller så farnor eller nåt då sa han så du vill att vi ska undanhålla barnet. Han skall alltid hålla på och franställa mig som en jäkla idiot och jag är trött på han. Skulle verkligen vilja snacka ut med han men han vägrar. och familjerätten vill inte agera medlare.
Nej men det är här du ska föra dagbok. Alla sms alla samtal. Alla konversationer där du vill lösa saker ska du skriva ner och datum och tid. Och dom gångerna han har vägrat eller satt sig emot. På sådant vis när detta sen kommer till rätten (om det går så långt) så har du något att kontra med.
"hon vill inte ge mig dagar bla bla bla"
du: nej men när ja ville lösa det med dig torsdagen den ... t.ex så svarade du mig så här.
Och viktigast av allt. Försök att inte låta han "get to you" det är så jävla satans svårt ja vet. Men starta inte en diskussion som inte handlar om barnen. Säg inget om hans liv till han eller hur han lever nu. Svara så minimalt du kan, och börjar han diskutera annat säg bara du vill komma överens för erat barns skull. För det är prio ett och viktigast! Lycka till