• Anonym (:()

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Varför får mördare och alkoholister etc fortsätta ha kvar vårdnaden om sina barn?

Aniiee skrev 2013-07-29 00:59:54 följande:
    Och personer som våldfört sig på sina barn, varför har DE kvar vårdnaden. TS, går det inte att citera på mobilen? Blir svårt att veta vem du pratar med. 
    Yaoi is the opiate of the fangirls

Man kan skriva inlägg nr xx: och svaret om det inte går att citera

Ska det ta hela natten och få svar på sin fråga?

Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:15:14 följande:
    Utropstecknet: Jag har inte på något sätt uppgett att jag är expert. Endast skrivit att jag kan det mesta. Precis som att någon kan en hel bok utantill, genom att ha läst den.

Men då är man expert
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:45:49 följande:
    Vill påpeka att denna tråden var menad till dom som skriver trådar ständigt om dessa frågor. Dom som vill ha hjälp, då besparas dom från att få massa kommentarer om sånt som inte alls stämmer från sådana som vissa är här. Så ni behöver inte testa mig med orelevanta frågor. tack!

Klart man ska testa man ska inte tro på allt utan att testat först, vem bestämmer om det är orelevanta frågor vi fick ju fråga vad du vill skrev du
    EllisBell skrev 2013-07-29 06:00:59 följande:
    Det här med 12 år kommer väl ifrån att just den åldern nämndes tidigare i föräldrabalken som då myndigheterna (polisen) inte fick verkställa ett domstolsbeslut om tex delat boende mot barnets vilja. Nu står det bara att när barnet anses moget nog osv. Dock är det i praktiken runt den åldern barn faktiskt får bestämma idag. Polisen kan hämta (tvinga) ett barn men till umgänge men knappast en tonåring.

Det är också fel polisen kan inte tvinga, de får inte ens tvinga nån till ug, de får inte ens hämta en unge utan papper om beslut från tr och ska de hämta så måste de ha nån från soc med!
    EllisBell skrev 2013-07-29 08:01:48 följande:
    Anonym (justitia): Jo. Men det är okej. Du får jättegärna leka duktigast i tråden för mig.

Justitia kan faktiskt mer en dig så hen leker inte, dessutom kan hen få fram det på ett enkelt sätt vilket visar att hen kan sin sak. No games there sörru

Helt rätt men det är inget du visar här och det är utefter det jag får bilda min uppfattning

EllisBell skrev 2013-07-29 08:13:10 följande:
    Anonym (:() : Du har ingen aning om vad jag kan och inte kan.

EllisBell skrev 2013-07-29 08:26:26 följande:
    Anonym (:() Du kanske ska bilda fanclub?

Varför det
    EllisBell skrev 2013-07-29 14:14:13 följande:
    Anonym: Formuleringen gällande verkställighet har ändrats. Det är ett faktum. Och det säger väl sig själv att det behövs en dom för att polisen skall ha något att verkställa?! Men om barnet uppnått tillräcklig mognad och motsätter sig verkställighet får polisen inte hämta barnet med annat än att rätten finner det helt nödvändigt med utgångspunkt för barnen bästa att så sker dvs det finns allvarliga missförhållanden där barnet befinner sig. Yngre barn kan hämtas enbart för att domen slår fast växelvis boende eftersom barnet inte anses veta sitt eget bästa. Även om Bbic råder och man alltid skall ta hänsyn till barnets vilja/känslor görs avvägningar med hänsyn till ålder/mognad vilket även lagen uppmanar till.

Vem vänder du dig till nu och försöker övertyga anonyma med ditt dravel
    Anonym (Mamma2010) skrev 2013-07-30 08:53:05 följande:
    Hej jag undra. Hur lätt är det och få ensamvårdnad? Pappan till min dotter struntar i att komma på möten på min dotters dagis,han vill bara jävlas med mig, han kommer inte till lasarettet när dottern ska dit. Vi har en bok mellan oss men han struntar i vad jag skriver i den om vår dotter. Jag skrev att vi skulle till läkaren med henne men han har inte ens frågat nått om det. Han vill bara ha makt men ändå träffa henne. HAn träffade sin tös efter 1 1/2 år när hans sambo kom in i bilden då var det rolig.     

Ts som lagen är formad idag så är det här och nu tr bryr sig inte om vad som varit och visst kan man anse att han gör ett fel so. I te bryr sig om sitt barn men för att få ensamvårdnad = ev så krävs mycket mer och du måste också kunna övertyga lagmannen om att han är en dålig vårdnadshavare och varför barnet far illa av att han är vårdnadshavare
Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!