• Anonym (Sh)

Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!

Frågor gällande vårdnad och umgänge. Familjerätt.

• Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!
  • Realista
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:35:07 följande:
    Exakt vilken av frågorna vill du ha nytt svar på?

Exakt dem du inte svara på i mitt inlägg 37 tror jag det var!
  • Anonym (justitia)
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:51:03 följande:

Barnet ska kunna föra sin egen talan vart denne vill bo runt 11-12 års åldern.
    Du skämtar hoppas jag?
  • Realista
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:45:49 följande:
    Vill påpeka att denna tråden var menad till dom som skriver trådar ständigt om dessa frågor. Dom som vill ha hjälp, då besparas dom från att få massa kommentarer om sånt som inte alls stämmer från sådana som vissa är här. Så ni behöver inte testa mig med orelevanta frågor. tack!

Ts du svamlar i svaren och ger inget korrekt svar utan ger svar utifrån det som gällde i ditt fall och tycker du då att du ger ett trovärdigt intryck?
  • Anonym (Jemma)
    Litet My skrev 2013-07-29 01:51:51 följande:

I en tråd kan "vem som helst" svara vad denne tror, du utger dig för att "kunna det mesta" vilket är ganska tydligt att du absolut inte gör.

Utger man sig för att "kunna det mesta" helt utan utbildning och enbart en egen vårdnadstvist i ryggen ger man sig ut på ganska hal is, speciellt när dina svar mest består av spekuleringar "jag tror","jag tycker" eller "antagligen". Det kallar inte jag att "veta det mesta", det blir liksom lite pinsamt...  

Exakt
  • Realista
    Anonym (Sh) skrev 2013-07-29 01:51:03 följande:
    Barnet ska kunna föra sin egen talan vart denne vill bo runt 11-12 års åldern.

Men så är det inte och har aldrig varit heller, kanske dags att inse att du är ett skämt ska bli roligt att se vad mina frågor får för svar
  • Anonym (:()
    Vill påpeka att denna tråden var menad till dom som skriver trådar ständigt om dessa frågor. Dom som vill ha hjälp, då besparas dom från att få massa kommentarer om sånt som inte alls stämmer från sådana som vissa är här. Så ni behöver inte testa mig med orelevanta frågor. tack!

Klart man ska testa man ska inte tro på allt utan att testat först, vem bestämmer om det är orelevanta frågor vi fick ju fråga vad du vill skrev du
  • Anonym (justitia)
    Vill påpeka att denna tråden var menad till dom som skriver trådar ständigt om dessa frågor. Dom som vill ha hjälp, då besparas dom från att få massa kommentarer om sånt som inte alls stämmer från sådana som vissa är här. Så ni behöver inte testa mig med orelevanta frågor.
    tack!
    Det blir väldigt ledsamt om du svarar fel i en seriös tråd om familjerätt när du inte kan familjerätt. Det förstår du väl?
  • Realista
    Anonym (justitia) skrev 2013-07-29 02:02:57 följande:
    Det blir väldigt ledsamt om du svarar fel i en seriös tråd om familjerätt när du inte kan familjerätt. Det förstår du väl?

Tänkte just skriva samma sak
  • Brumma

Blir lika less i den här tråden som i andra när folk ber om hjälp...
    Less på skribenter som utger sig från att verkligen vara kunniga...

TS - det är helt ok att svara ngn med tex frasen - "enligt min erfarenhet", eller "jag har för mig att" eller liknande...
    Då vet personen som ställt frågan att den sim svarar inte är ngt expert eller ngn verkligt kunnig inom området (kunnig blir man inte av EN vårdnadstvist, kunnig blir man om man utbildar sig eller forskar inom området)
    Det du gör är farligt - du är kanske kunnig inom det som utspelades under just DIN vårdnadstvist, men det betyder inte att du är expert på vårdnadstvister över lag..
    Det är som att säga att man är expert på hur man gör en hjärtoperation för att man har opererats själv och sedan sett filmen på när det gjordes...

Jag svarar också i trådar angående vårdnadsfrågor, men jag utger mig inte för att vara expert och jag ser alltid till att (försöker iallafall) länka till de fakta jag presenterar.
    En sak som även jag haft fel om är "åldern tolv", att man skulle få bestämma själv angående boende..
    Jag visste däremot att så inte var fallet idag, men levde i villfarelsen att det var så förr...
    Men faktum är att det aldrig funnits ngn lag som säger att man får bestämma angående boendet när man är tolv år.
    Jag hade fel där, vilket ngn var vänlig nog att påpeka - så fick jag lära mig hur det låg till istället - men som sagt, jag utger mig inte heller för att vara expert..

Att DU skriver att man får bestämma själv i den åldern, när faktum är att det ALDRIG varit så, samtidigt som du skriver dug vara otroligt kunnig i området - det bevisar ju bara att man inte bör lyssna PÅ NÅGOT du skriver överhuvudtaget!

Svar på tråden Jag kan det mesta inom vårdnadsfrågor. Fråga vad du vill!