• Anonym (frågsam)

Hur vet jag att det är en nidblödning och när kommer hcg?

Hej.

jag och min sambo har haft sex varannan dag och inte ätit ppiller på fem månader men jag har inte blivit gravid.
    jag hade min mens senast den 8 juli, och i lördags fick jag värk i magen och kände mig lite sjuk.. sen när jag kissade blev det rosa på pappret, och jag trodde att det var min mens som var supertidig, men det kom inget mer. och efter två timmar kände jag mig mycket bättre.

som det ser ut nu så har jag inte några mer nkänningar mer än att brösten är lite ömma.

hur vet man och när kan man ta ett gravtest efter nidblödning?

• Svar på tråden Hur vet jag att det är en nidblödning och när kommer hcg?
  • Anonym (ÄL)

Nidblödning sker väl ca 4-7 dagar efter ÄL?och det finns de som plussat svagt på ÄL+10 exempelvis...men för att vara på säkra sidan så är det minst ÄL+14

• Anonym (frågsam)

mm jag hade ju min ägglossning för en vecka sedan, så det är ju ganska exakt. men kan man känna sig "sjuk" och få typ mensvärk när man har nidblödning?

• Serahjay

Genombrottsblödning heter det om man blöder samma tid man egentligen skulle ha mens. Om man är gravid dvs.

Nidblödning är en liten blödning när ägget fäster.

• Anonym (frågsam)

fast jag ska inte ha mens förrän den 8 augusti. så det kan det ju inte vara...

• Anonym (vänta)

Det enkla svaret är att du inte kan veta om det var en nidblödning eller nåt annat (ett litet blodkärl som brast tex). Det enda du kan göra är att vänta och se!

Du kan testa före BIM, men då kan det vara svårt att lita på ett neg restultat (det kan vara så att du är gravid men HCG har inte stigit tillräckligt mycket för att upptäckas av testet). Jag tycker du skall vänta till BIM eller dagen efter, har du inte fått din mens då så testa!

Svar på tråden Hur vet jag att det är en nidblödning och när kommer hcg?