• puma1982

Lektion 9: Kaoset

*Från nystädat till kaos på ca en timme :)*

*Kreativiteten har flödat och kaoset är ett faktum*

*Docksängen går ypperligt bra att använda även till lillasyster när det leks mamma - barn*

*Ännu ett kaos. Så här ser det ut i en lägenhet på tre rum och kök efter frukost med fyra vuxna och fem barn i åldrarna 6 månader - sju år*

*Samma frukost - annan del av köket. Jag älskar dessa bilder, får mig att minnas känslan av att ha syster med familj på besök. Bilderna speglar verkligheten klockrent*

*Liten T-L "Kan själv!"*

*Vardagskaos när T-L var liten*

*Tröttsamt att göra plats för tapetserarna i alla rum utom vardagsrummet - liten T-L vilar lite*

*Ännu ett nystädat rum - efter ca 40 minuter och endast kaos av ett barn :)*

*Skafferiglädje hos liten T-L som lyckats ta sig till skafferiet och hittat god choklad, tösens nöjda ansikte kommer vi alltid komma ihåg av denna bild*

*Liten L kan också själv. Så går det om en lämnar en kladdkakemuffin till sitt öde med en 1-åring :)*

*Glass i stora lass och nöjd liten T-L*

*1,5 år gammal L hittar mammornas kvarglömda jord efter omplantering och tar saken i egna händer - här skall det planteras mera :)*

*En arg och frustrerad T-L som anser att livet är pest och pina då maten tar alldeles för lång tid på sig att komma - vardagskaos*

* T-L -07, L -10 *
  • puma1982

*Mammors parfym var spännande vid 3 års ålder :) lätta att ta fram själv också :)*

*Tältfrukostar är alltid en smula kaosartade*

*Likaså kan det vara svårt att rita/ta sig fram i fullpackad bil*

*Barnen älskar att plantera, likaså deras vänner. Kaoset som blir får mamma A ta reda på*

*Hittade vår hund stillaståendes i svågerns vardagsrum. Han står still som en staty när han får kläder på sig. han ansåg nog detta något kaotiskt :) barnen inkluderade honom i leken, han är en skurk*

*Vardagskaos*

* T-L -07, L -10 *
  • puma1982

Jag undrar det samma som melinda88 -  och tolkar det som att de bilder vi tre gått till final med är bättre än dessa som vi laddat upp denna omgång så vi redan har en chans och det inte skulle förbättra oddsen med en av dessa :)

* T-L -07, L -10 *
Svar på tråden Lektion 9: Kaoset