• Anonym (konstigt bröst)

Konstigt bröst

Mitt ena bröst ser väldigt konstigt ut. Någon som har liknande? Det är liksom en indragning/grop . . . .

• Svar på tråden Konstigt bröst

• Anonym (J)

Har det alltid sett ut så eller har det förändrats på sistone? Indragningar ska ju undersökas!

Nej det har inte alltid sett ut så

• Anonym (J)

Då ska du gå o undersöka bröstet på en gång, det hade jag gjort! Alla skumma förändringar ska kollas upp. Ring direkt till en bröstmottagning om det finns nära där du bor. 

• Anonym (Asdf)
    Anonym (konstigt bröst) skrev 2013-07-29 13:55:29 följande:
    Mitt ena bröst ser väldigt konstigt ut. Någon som har liknande? Det är liksom en indragning/grop . . . .

Måste omedelbart undersökas. Bröstcancertumörer kan växa så att det drar in sig på så vis. Hur länge har du haft det så?

Haft det några månader. Inte varit så orolig då en väns kompis tydligen hade likadant fast i båda brösten när hon lyfte upp armarna. kan det inte bara vara muskelslapphet

• Anonym (Asdf)
    Anonym (konstigt bröst) skrev 2013-07-29 18:26:28 följande:
    Haft det några månader. Inte varit så orolig då en väns kompis tydligen hade likadant fast i båda brösten när hon lyfte upp armarna. kan det inte bara vara muskelslapphet

Jo, klart det kan. MEN eftersom det även kan vara just bc, så måste detta symptom tas på högsta allvar.
  • Anonym (J)
    Anonym (konstigt bröst) skrev 2013-07-29 18:26:28 följande:
    Men man har väl inte muskler i tuttarna heller?! Det är ju i stort sett bara fettvävnad och körtlar.
  • Anonym (hej)

Indragning kan vara indikation på cellförändringar så du bör kontakta vårdcentralen i morgon redan.

• Guapa
    Anonym (J) skrev 2013-07-29 18:40:02 följande:
    Men man har väl inte muskler i tuttarna heller?! Det är ju i stort sett bara fettvävnad och körtlar.
    Klart man har bröstmuskler :) 
Svar på tråden Konstigt bröst